حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

۱۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

پیکر مادر شهید فلاح کوهی در جوار فرزندش آرام گرفت‌

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران فومن گفت: پیکر مادر شهید مهدی فلاح کوهی امروز در روستای سیدسرای فومن تشییع شد و در جوار فرزند شهیدش آرام گرفت.

بهروز محمدی در گفت ‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: پیکر مادر مکرمه شهید مهدی فلاح کوهی عصر امروز در روستای سیدسرای شهرستان فومن تشییع و در گلزار شهدای این روستا خاکسپاری شد.

وی با اشاره به اینکه مرحومه زینب فهیمی، مادر شهید فلاح کوهی پس از 32 سال دوری به فرزند شهیدش پیوست، افزود: این مادر شهید بزرگوار امروز بر اثر کهولت سن در منزلش در روستای نوگوراب فومن درگذشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان فومن با بیان اینکه حسین فلاح کوهی، پدر این شهید والامقام نیز در سال های گذشته دعوت حق را لبیک گفت، خاطرنشان کرد: شهرستان فومن 405 شهید دفاع مقدس و 385 خانواده شهید دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهید مهدی فلاح کوهی گشت رودخانی متولد 9 تیر ماه 1343 در روستای سیدسرای شهرستان فومن از رزمندگان جوان سال های دفاع مقدس بود که در تاریخ 21 اسفند ماه 1363 در سن 20 سالگی در جزیره مجنون در عملیات بدر بر اثر گلوله‌ مستقیم‌ دشمن‌ به فیض شهادت رسید.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان:
مراسم گرامیداشت خبرنگار شهید مدافع حرم در رشت برگزار می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای گیلان گفت: مراسم گرامیداشت شهید محسن خزایی، خبرنگار شهید مدافع حرم فردا در رشت برگزار می‌شود.

حسن ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: آیین گرامیداشت نخستین خبرنگار شهید مدافع حرم زینبی، شهید محسن خزایی پنج‌شنبه 27 آبان ماه در مسجد قدس واقع در میدان فرهنگ رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 10 صبح فردا برپا می‌شود، افزود: سخنرانی سردار محمد عبدالله‌‌پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان و مداحی سید کاظم موسوی از جمله برنامه‌های مراسم تکریم و گرامیداشت این شهید والامقام است.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با اشاره به اینکه شهید محسن خزایی از شهریور 87 تا مهر 89 مدیر خبر معاونت خبر صدا و سیمای مرکز گیلان بود، خاطرنشان کرد: این خبرنگار شهید مدافع حرم در 4 سال گذشته به‌طور مستمر به عنوان خبرنگار شبکه خبر و خبرگزاری صدا و سیما در سوریه حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهید محسن خزایی، خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما به سوریه عصر روز شنبه 22 آبان ماه هنگام تهیه گزارش از منطقه عملیاتی حلب بر اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

از شهید محسن خزایی 3 فرزند به نام‌های محمدهادی، مهدی و زینب به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرکل صدا و سیمای گیلان:
"محسن خزایی" همواره در شور و اشتیاق شهادت بود+تصاویر

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با بیان اینکه شهید خزایی همواره در شور و اشتیاق شهادت بود، گفت: مدافع حرم شهید محسن خزایی، راوی صادق مظلومیت مردم سوریه بود که به آرزوی خود دست یافت.

حسن ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به شهادت خبرنگار اعزامی صدا و سیما و مدیر سابق خبر معاونت خبر صدا و سیمای مرکز گیلان در سوریه، اظهار داشت: شهید محسن خزایی، خبرنگار و راوی صادق مظلومیت مردم سوریه همواره آرزوی شهادت داشت.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با بیان اینکه شهید خزایی همواره در شور و اشتیاق شهادت بود، افزود: خبرنگار شهید مدافع حرم، محسن خزایی روز گذشته در آستانه اربعین حسینی در سوریه در جوار حرم حضرت زینب(س) به آرزوی دیرینه خود رسید و به فیض شهادت نائل آمد.

ظهیری یاد و خاطره نخستین خبرنگار شهید مدافع حرم رسانه ملی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: نخستین بار نیست که دستان پلید تروریست‌های تکفیری خون مدافعان حرم را به ناحق بر زمین می‌ریزد و این بار قرعه به نام اصحاب رسانه افتاد.

وی با اشاره به اینکه شهید محسن خزایی بین سال‌های 86 تا 88 مدیر خبر معاونت خبر صدا و سیمای مرکز گیلان بود، گفت: شهید خزایی از 4 سال پیش به‌طور مستمر به عنوان خبرنگار شبکه خبر و خبرگزاری صدا و سیما در سوریه حضور داشت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان به ویژگی‌های فردی و سیره این شهید مدافع حرم اشاره کرد و افزود: شجاعت، شهادت طلبی، عشق به اهل بیت(ع)، ولایت پذیری و بصیرت از جمله ویژگی‌های بارز شهید محسن خزایی بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حماسه نگار مدافع حرم شهید محسن خزایی، خبرنگار اعزامی صدا و سیما عصر روز شنبه 22 آبان ماه هنگام تهیه گزارش از منطقه عملیاتی حلب در سوریه بر اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر در سن 44 سالگی به فیض شهادت رسید.


انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

معاون دانشگاه آزاد اسلامی رشت:
مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد رشت برگزار می‌شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: مراسم سالگرد تدفین ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار می‌شود.

تیمور آمار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام دوران دفاع مقدس فردا در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم از ساعت 12:30 روز یکشنبه آغاز می‌شود، افزود: آئین بزرگداشت نخستین سالگرد تدفین 2 شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی رشت با سخنرانی سردار محمد عبدالله‌‌پور فرمانده سپاه قدس استان گیلان و مداحی علی رنجبر همراه است.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی رشت خاطرنشان کرد: پیکرهای مطهر این 2 شهید گمنام صبح روز پنجشنبه 21 آبان ماه 94 با حضور و استقبال پرشور مردم گیلان به ویژه دانشگاهیان استان تشییع و در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد پل تالشان رشت به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی رشت 2 رزمنده جوان سال‌های دفاع مقدس بودند که در سن 19 و 23 سالگی در عملیات‌های "والفجر یک" و "محرم" در مناطق عملیاتی "فکه" و "شرهانی" به درجه رفیع شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مسئول روابط عمومی سپاه گیلان:
یادواره شهدای صالحین استان گیلان برگزار می‌شود

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان گفت: مراسم استانی یادواره شهدای صالحین استان گیلان در رشت برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار علی پاسخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: نخستین مراسم استانی یادواره شهدای صالحین استان گیلان روز شنبه (22 آبان ماه) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس استان گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم از ساعت 8 صبح شنبه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه شهرستان بندرانزلی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) در سالگرد شهادت 3 شهید صالحین استان گیلان برپا می‌شود.

مسئول روابط عمومی سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: یادواره‌هایی نیز به همین مناسبت روزهای دوشنبه(17 آبان ماه) و پنج شنبه(20 آبان ماه) در گلزار شهدای شهرستان لنگرود، مسجد جامع شهرستان فومن و مصلی شهرستان رودبار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه شنبه 17 آبان ماه 1390 در مسیر برگشت کاروان زیارتی از استان گیلان از سامراء، انفجاری توسط عوامل تروریستی در کنار جاده رخ داد که بر اثر آن 3 نفر از زائران گیلانی به فیض شهادت رسیدند و 7 نفر مجروح شدند.

دانش آموز بسیجی، شهید سیدمحمدعلی فلاح عباسی، طلبه شهیده زهرا دقیقی خداشهری و سردار شهید هدایت درویشوند، فرمانده اسبق سپاه ناحیه رودبار از شهدای صالحین بسیج کشور در این حادثه تروریستی بودند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرکل استاندارد گیلان:
۸۰ درصد واحدهای تولیدی استان گیلان نشان استاندارد دارند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: ۸۰ درصد واحدهای تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد گیلان نشان ملی استاندارد دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، داریوش اشکانی پور صبح امروز در یک نشست خبری در رشت در آستانه روز ملی کیفیت اظهار داشت: حدود 680 واحد تولیدی تحت پوشش نظارت اداره کل استاندارد گیلان قرار دارد که 80 درصد این واحدها موفق به دریافت نشان ملی استاندارد شده‌اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه برای این واحدها پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است و مابقی آنها در حال تعلیق یا کسب شاخص‌ها هستند، افزود: این واحدها یک هزار و 264 فرآورده را تحت نظارت و کنترل اداره کل استاندارد گیلان تولید می‌کنند.

اشکانی‌پور تعریف کیفیت اشاره کرد و گفت: کیفیت فرآیندی در تولید کالا و خدمات است که مصرف کننده را به وجد می‌آورد و استاندارد به مثابه ورود به جاده بی‌انتهای کیفیت است که تمام شاخصه‌های ایمنی و سلامتی مصرف کننده را در آن لحاظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران عضو سازمان بین المللی استاندارد(ISO) است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نشان ملی استاندارد ایران را 32 کشور معتبر دنیا قبول دارند و این نشان در عرصه صادرات و مصرف محصولات داخلی نقش تعیین کننده‌ای دارد. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان با بیان اینکه اعتماد مصرف کننده ویژگی و مزیت یک کالای دارای نشان استاندارد است، افزود: مصرف کنندگان همواره کالای دارای نشان استاندارد را با رغبت و اطمینان بیشتری خریداری و مصرف می‌کنند.

اشکانی‌پور از برخورد جدی با تولیدکننده‌هایی که معیارها و شاخص‌های کیفیت و استاندارد را رعایت نمی‌کنند خبر داد و گفت: در وهله نخست پروانه استاندارد این کالاها یا خدمات به صورت تعلیق در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه پروانه این واحدها در صورت رعایت نکردن معیارهای استاندارد در مهلت مقرر، باطل و از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی می‌شود، بیان کرد: این واحدها پس از ابطال پروانه، حق تولید و عرضه کالا و خدمات را ندارند و در صورت مبادرت به تولید با برخورد حقوقی مواجه می‌شوند.

وی به نظارت بر اجرای استاندارد با استفاده از خدمات 12 شرکت بازرسی تخصصی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 61 آزمایشگاه تخصصی با 500 نیروی متخصص در زمینه تشخیص و کنترل با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان همکاری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با اشاره به فعالیت شرکت‌های بازرسی برای جمع آوری کالاها و خدمات دارای نشان استاندارد تقلبی افزود: 9 شرکت بازرسی تأیید صلاحیت شده از طرف اداره کل استاندارد گیلان به‌طور مداوم بازار استان را ارزیابی و کالاهای دارای نشان استاندارد تقلبی و جعلی را شناسایی و جمع‌آوری می‌کنند.

اشکانی‌پور تشخیص علامت استاندارد واقعی توسط مصرف کنندگان را هم امکان پذیر دانست و گفت: مصرف کنندگان با ارسال کد 10 رقمی درج شده زیر نشان استاندارد هر کالا، به سامانه 10001517 بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای پیامک رد یا تایید نشان استاندارد آن کالا را دریافت می‌کنند.

وی همچنین با اعلام شماره تلفن شبانه روزی 1517 برای پذیرش شکایات مردمی تصریح کرد: مصرف کنندگان کالاها یا خدمات دارای نشان ملی استاندارد در صورت مواجهه با مشکل می‌توانند به اداره رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیر حج و زیارت گیلان:
شهدا و مجروحان حمله تروریستی سامرا از زائران گیلانی نیستند

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه زائران گیلانی عتبات عالیات در سلامت کامل به‌سر می‌برند، گفت: هیچ کدام از شهدا و مجروحان حمله تروریستی امروز سامرا گیلانی نیستند.

حسن فعال در گفت ‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: در حمله تروریستی صبح امروز در سامرا تعدادی از زائران ایرانی مجروح و شهید شدند که هیچ کدام از آنها از زائران استان گیلان نیستند.

وی با بیان اینکه زائرانی که در محل انفجارهای تروریستی در سامرا حضور داشتند، از کاروان‌های سازمان حج و زیارت نبودند، افزود: به همین دلیل اطلاعات دقیقی از آنان در دست نیست و اسامی و مشخصات کامل مجروحان و شهدای این حادثه تروریستی توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان گیلان خاطرنشان کرد: در زمان وقوع این حمله انتحاری 9 کاروان زائران اعزامی از طریق سازمان حج و زیارت در سامرا حضور داشتند که همگی به سلامت به کاظمین بازگردانده شدند و شهدا و مجروحان فاجعه امروز همگی از زائران آزاد هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انفجار 2 خودروی بمب‌گذاری شده که صبح یک‌شنبه 16 آبان ماه در محل پارکینگ اتوبوس‌های زائران در سامرا و در مسیر تردد زائران رخ داد 20 نفر شهید و بیش از 30 نفر زخمی شدند که تعدادی از این شهدا و مجروحان ایرانی هستند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

رئیس بنیاد شهید صومعه سرا:
مراسم شب هفت شهید مدافع حرم در صومعه سرا برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه سرا گفت: مراسم شب هفت شهید محمد اتابه، شهید مدافع حرم امشب در صومعه سرا برگزار می‌شود.

محسن خلوص دهقان‌ پور در گفت ‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: آئین بزرگداشت شب هفت محمد اتابه، شهید مدافع حرم امشب (یکشنبه 16 آبان ماه) در مسجد جامع گوراب زرمیخ صومعه سرا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء امشب با سخنرانی حجت‌ الاسلام والمسلمین سعید مهدوی همراه است افزود: شب گذشته نیز مراسم یادبود شهید مدافع حرم، شهید محمد اتابه در مسجد جعفری صومعه سرا برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید صومعه سرا خاطرنشان کرد: مراسم تشییع شهید اتابه روز سه شنبه 11 آبان ماه با حضور با شکوه مردم متدین و شهید پرور گیلان انجام و پیکر مطهر این شهید گرانقدر در زادگاهش گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه سرا به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پاسدار مدافع حرم، شهید "محمد اتابه گوراب زرمیخی" از گردان حضرت رسول (ص) لشکر 16 قدس گیلان در شامگاه یک شنبه 9 آبان ماه در منطقه آکادمی نظامی حلب سوریه در سن 29 سالگی به فیض شهادت رسید.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

برادر شهید "سیرت‌نیا":
بصیرت افزایی جوانان گیلانی مهمترین دغدغه فرهنگی "شهید سیرت‌نیا" بود

برادر شهید مدافع حرم گفت: بصیرت افزایی و روشنگری جوانان گیلانی مهمترین دغدغه فرهنگی شهید "سید اسماعیل سیرت‌نیا" بود.

سید ابراهیم سیرت نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: مهمترین دغدغه فرهنگی شهید مدافع حرم شهید سیرت نیا بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه به‌ویژه جوانان گیلانی بود.

برادر شهید مدافع حرم با بیان اینکه شهید سیرت نیا همواره در برگزاری جلسات روشنگری و مراسم بصیرت افزایی در رشت پیشگام بود، افزود: این شهید مدافع حرم با اینکه محل کار و سکونتش در تهران بود با برپایی همایش‌ها و نشست‌های گوناگون، سعی در هدایت فکری، اعتقادی و معنوی مردم به‌ویژه نسل جوان گیلان داشت.

 وی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار اهتمام ویژه‌ای نیز به برگزاری یادواره‌های شهدا در گیلان داشت، افزود: شهید سیرت نیا با سرلوحه قرار دادن توصیه مقام معظم رهبری که "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" طراح و برگزارکننده بسیاری از یادواره‌های شهدا به‌ویژه یادواره سرداران شهید عملیات‌های کربلای 2 و 5 بود.

سیرت نیا جدیت، ممارست و پیگیری این شهید والامقام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ولایت پذیری و تبیین و روشنگری آحاد جامعه را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: به‌خاطر همین پیشگامی و حضور موثر در فعالیت‌های انقلابی بود که بعد از شهادت به "علمدار جبهه فرهنگی گیلان" مشهور شد.

برادر شهید مدافع حرم به علاقه شهید سیرت نیا به کسب علم، درک مباحث و تحصیل دانش اشاره کرد و افزود: این سید بزرگوار در زمان شهادت دانشجوی ترم آخر رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود.

وی با بیان اینکه شهید سیرت نیا به خاطر دفاع از حریم اهل بیت(ع) و آرمان‌‌های مقدس اسلام ناب محمدی(ص) در این عرصه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این مدافع حرم زینبی(س) 29 روز پس از اعزامش به سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهید سید اسماعیل سیرت نیا از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و از فعالان فرهنگی مذهبی شهرستان رشت بود که در تاریخ 17 آبان ماه سال گذشته در سن 37 سالگی در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه به فیض شهادت رسید.

مزار پنجمین شهید مدافع حرم استان گیلان، شهید سید اسماعیل سیرت نیا در گلزار شهدای رشت قرار دارد.

مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت مدافع حرم، شهید سیرت نیا ساعت 19 تا 21 پنجشنبه 13 آبان ماه در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان:
پروژه کتابخانه مرکزی رشت ۱۴ سال طول کشیده است

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: اتمام پروژه کتابخانه مرکزی رشت پس از ۱۴ سال از مطالبات مردم گیلان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، زهرا بدن آرا صبح امروز در نشستی خبری در رشت در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: پروژه کتابخانه مرکزی رشت اهمیت ویژه‌ای در سرانه فضای کتابخانه‌ای استان دارد و ساخت آن پس از گذشت 14 سال از مطالبات مردم گیلان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای مطلوب در گیلان وجود ندارد، افزود: بر اساس سند چشم انداز 1404 به ازای هر 100 نفر باید فضای کتابخانه‌های عمومی 8 متر مربع باشد در حالی‌ که سرانه فضای استان گیلان 1.21 مترمربع است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان ساخت و تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را در کاهش این فاصله موثر دانست و تصریح کرد: با اتمام این کتابخانه 7 هزار و 600 مترمربع زیربنا به این سرانه فضا افزوده می‌شود.

بدن آرا با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی رشت گنجایش 300 هزار نسخه کتاب را دارد، خاطرنشان کرد: این کتابخانه 2 سالن قرائتخانه دارد که به‌طور همزمان 400 نفر را پذیرش و به 25 هزار عضو خدمات رسانی می‌کند.

وی به تصویب 50 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در سفر هیئت دولت به گیلان اشاره و اظهار امیدواری کرد با تخصیص این اعتبار پروژه کتابخانه مرکزی رشت روند رشد قابل توجهی داشته باشد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان درصد شاخص‌کتابخانه‌های عمومی استان را رو به رشد اعلام کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی گیلان در شاخص فضا نسبت به سال قبل 16 درصد در بحث امانت 3 درصد و در شاخص عضویت 20 درصد رشد داشته است.

بدن آرا ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی را عامل ماندگاری فرهنگ ملل و انتقال میراث فرهنگی و دستاوردهای فرهیختگان جامعه به نسل‌های بعدی دانست و بیان کرد: مردم هرچه با مطالعه کتاب مأنوس‌تر باشند، فرهنگ ماندگارتری باقی می‌گذارند.

وی دلیل کتاب نخواندن بخشی از جامعه را آشنا نبودن با قدرت معجزه گر کتاب و لذت خواندن برشمرد و افزود: بر اساس اصل تبلیغ و ترویج "تجربه مثبت خواندن و تأکید بر لذت خواندن" تلاش می‌کنیم کتاب به‌عنوان یک کالای فرهنگی در سبد کالای خانوارها جای بگیرد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان به فعالیت‌های انجام گرفته برای شاداب سازی کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: توجه به سلیقه و عقاید مخاطب در بحث تأمین منابع مطالعاتی، تبدیل کتابخانه‌ها به پاتوق‌های کتابخوانی، ایجاد جمع‌های دورهمی برای کتابخوانی، برگزاری نشست‌های کتابخوانی و نقد ادبی از جمله این موارد است.

بدن آرا با بیان اینکه فضا و فیزیک کتابخانه می‌تواند در جذب مخاطب تأثیر زیادی داشته باشد، افزود: مناسب سازی فضا، چیدمان کتابخانه و مجهز کردن سالن‌های مطالعه به امکانات و تجهیزات سمعی و بصری جدید و مناسب روز و استفاده از فضای مجازی به شکل مثبت از راهکارهای ایجاد انگیزه و جلب مخاطب است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی برای کتاب و کتابخوانی نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت مناسبی است، افزود: معرفی خدمات کتابخانه‌ای به اعضا در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ گسترده و فراگیر کتاب، راه‌اندازی پویش‌های کتابخوان مجازی با هدف معرفی کتاب‌های خوانده شده و مورد علاقه خود به دیگران از جمله فعالیت‌های مفید در فضای مجازی بوده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: کتابخانه‌های عمومی گیلان در حال حاضر حدود 49 هزار و 700 نفر عضو و حدود یک میلیون و 680 نسخه کتاب دارند.

بدن آرا با بیان اینکه هم اکنون 101 کتابخانه در استان گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: این کتابخانه‌ها شامل 57 کتابخانه شهری، 24 کتابخانه روستایی، 18 کتابخانه مشارکتی، یک کتابخانه مستقل و یک کتابخانه سیار است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

فرمانده سپاه رشت:
مراسم سالگرد شهادت "سید شهدای مدافع حرم گیلان" در رشت برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: مراسم سالگرد شهادت مدافع حرم گیلانی، سید اسماعیل سیرت نیا در رشت برگزار می‌شود.

سرهنگ مجید دوهندو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: آئین گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت مدافع حرم زینبی، شهید سید اسماعیل سیرت نیا پنج‌شنبه 13 آبان ماه در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 19 تا 21 پنج شنبه برپا می‌شود افزود: سخنرانی سردار حسین الله کرم، رزمنده دوران دفاع مقدس و مداحی 2 تن از مداحان اهل بیت(ع) از جمله برنامه‌های مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت این شهید والامقام است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشتی نیز به همین مناسبت پنج‌شنبه گذشته در تهران، قطعه 44 بهشت زهرا(س) در جوار مزار سرداران بی‌پلاک (مزار شهدای گمنام) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهید سید اسماعیل سیرت نیا متولد سال 1357 از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، اهل شهر رشت و ساکن تهران بود که 17 آبان ماه 94 در عملیات مستشاری در حلب سوریه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پهلو و پشت سر به جمع شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) پیوست.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

معاون سپاه قدس گیلان:
پیکر شهید "محمد اتابه" فردا در صومعه سرا تشییع می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: شهید مدافع حرم گیلانی، "شهید محمد اتابه" فردا صبح در صومعه سرا تشییع می‌شود.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت ‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: مراسم تشییع پیکر شهید گیلانی مدافع حرم، شهید "محمد اتابه گوراب زرمیخ" فردا ساعت 8:30 صبح از سپاه ناحیه صومعه سرا انجام می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: پاسدار محمد اتابه از گردان حضرت رسول(ص) لشکر 16 قدس گیلان بود که در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید اتابه روز گذشته حین عملیات مستشاری در منطقه حلب به جمع شهدای مدافع حرم پیوست، افزود: مراسم وداع با پیکر این شهید عزیز امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع گوراب زرمیخ برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه پاسدار شهید محمد اتابه اهل گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا و ساکن رشت بوده است، خاطرنشان کرد: شهید اتابه متولد 1366، متأهل و دارای یک فرزند پسر 2 ساله به‌ نام امیر حسین است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

رئیس بنیاد شهید ماسال:
مراسم هفتمین روز شهادت "شهید کرکوک" امروز در ماسال برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماسال گفت: آئین هفتمین روز شهادت قاسم قویدل، شهید گیلانی عملیات تروریستی کرکوک عراق در ماسال برگزار می‌شود.

مسلم همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت قاسم قویدل، مهندس شهید عملیات تروریستی داعش در نیروگاه برق کرکوک عراق امروز (یکشنبه) در مسجد علی بن ابیطالب(ع) سنگ بست ماسال در جوار مزار شهید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 14:30 تا 16 با سخنرانی حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسینعلی بابایی و با مداحی حامد تقی‌زاده در زادگاه شهید قویدل برپا می‌شود افزود: مراسم بزرگداشتی نیز به همین مناسبت روز جمعه 7 آبان ماه در تهران، محل سکونت خانواده این شهید والامقام برگزار شد.

به گزارش تسنیم، شهید کوروش (قاسم) قویدل، از تکنسین‌های برق نیروگاه دبس شهر کرکوک عراق بود که روز جمعه 30 مهرماه در حمله وحشیانه گروهک تروریستی داعش به‌ این نیروگاه به همراه 3 مهندس ایرانی دیگر، شهیدان "نعمت‌الله رضایی"، "مصیب قنبری" و "حسن عبدالوند" به فیض شهادت رسید.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان:
کاراته‌کای بسیجی مدال خود را به فرزند شهید مدافع حرم تقدیم کرد

رئیس ستاد کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان گفت: قهرمان نوجوان بسیجی، مدال طلای خود را به فرزند نخستین شهید مدافع حرم گیلان اهدا کرد.


سرهنگ پاسدار ابراهیم جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: مهدی داوودی، کاراته‌کای نوجوان بسیجی مدال طلای خود را به علی علیزاده، فرزند نخستین شهید مدافع حرم گیلان اهدا کرد.

وی افزود: این قهرمان نوجوان گیلانی به پاس قدردانی از مقام شامخ شهدای مدافع حرم، مدال طلای خود را که به سختی در مسابقات بین المللی چهار جانبه آذربایجان کسب کرده بود به پسر نوجوان شهید علیزاده تقدیم کرد.

رئیس ستاد کنگره 8 هزار شهید گیلان این اقدام تحسین برانگیز کاراته‌کای نوجوان را در امتداد ایثار و تقویت روحیه ازخودگذشتگی دانست و افزود: توجه قشر ورزشکار به‌ویژه نسل نوجوان به ارزش‌های معنوی و آرمان‌های شهیدان در جامعه امروز در راستای ترویج فرهنگ ایثار بوده و قابل ستایش است.

جوادی، یاد و نام شهیدان اسلام به‌ویژه شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: پاسدار شهید امیررضا علیزاده، نخستین شهید گیلانی مدافع حرم 10 اردیبهشت ماه 1392 در سوریه به شهادت رسید و از این شهید بزرگوار 2 فرزند به نام‌‌های مطهره متولد 1380 و علی متولد 1386 به یادگار مانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ مهدی داوودی، ورزشکار نوجوان بسیجی دی ماه سال گذشته در مسابقات بین المللی کاراته چهار جانبه آزاد آذربایجان در شهر باکو در وزن منهای 35 کیلوگرم و رده سنی نونهالان (9 و 10 سال) موفق به کسب مدال طلا شده بود.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

رئیس بنیاد شهید ماسال:
مراسم سومین روز شهادت مهندس گیلانی فاجعه کرکوک در ماسال برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماسال گفت: مراسم سومین روز شهادت قاسم قویدل شهید گیلانی عملیات تروریستی نیروگاه برق کرکوک فردا در ماسال برگزار می‌شود.

مسلم همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: آئین بزرگداشت سومین روز شهادت قاسم قویدل، مهندس شهید عملیات تروریستی داعش در کرکوک عراق فردا (چهارشنبه 5 آبان ماه) در مسجد جامع شهرستان ماسال برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید شهرستان ماسال گفت: این مراسم ساعت 14:30 تا 16:30 فردا با سخنرانی حجت‌ الاسلام والمسلمین سید هادی موسوی امام جمعه شهرستان ماسال و با نوای محسن حامدی ذاکر اهل بیت(ع) همراه است.

همتی خاطرنشان کرد: مراسم هفتمین روز شهادت این شهید والامقام نیز ساعت 15:30 تا 17 روز جمعه 7 آبان‌ماه در تهران، امیرآباد، انتهای خیابان کارگر شمالی، روبه‌روی کوی دانشگاه در مسجد النبی(ص) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهید کوروش(قاسم) قویدل، تکنسین گیلانی مأمور در نیروگاه دبس شهر کرکوک عراق بود که بر اثر حمله گروهک تروریستی داعش به این نیروگاه در روز جمعه 30 مهرماه به همراه 3 مهندس ایرانی دیگر به فیض شهادت رسید.

مراسم تشییع شهید قویدل، روز گذشته با حضور گسترده اقشار مختلف مردم از مقابل سپاه ناحیه ماسال به سمت پارک شهدای این شهر برگزار شد و پیکر پاک شهید به زادگاهش، روستای سنگ بست ماسال منتقل و در مسجد علی بن ابیطالب(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

رئیس بنیاد شهید ماسال در گفت‌وگو با تسنیم:
پیکر شهید حادثه تروریستی کرکوک فردا در ماسال تشییع می‌‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماسال گفت: پیکر مطهر شهید قاسم قویدل، شهید گیلانی حادثه تروریستی کرکوک فردا در ماسال تشییع و خاکسپاری می‌شود.

مسلم همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: مراسم تشییع پیکر شهید قاسم قویدل، شهید گیلانی حادثه تروریستی نیروگاه برق کرکوک عراق، صبح فردا(دوشنبه 3 آبان‌ماه) در ماسال برگزار می ‌شود.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی کرکوک شامگاه شنبه وارد کشور شد افزود: پیکر پاک شهید قویدل ساعت 9 صبح فردا از مقابل سپاه ناحیه ماسال به سمت پارک شهدای این شهر تشییع و پس از انتقال به زادگاهش در مسجد علی بن ابیطالب(ع) روستای سنگ بست ماسال به خاک سپرده می‌‌شود.

رئیس بنیاد شهید شهرستان ماسال خاطرنشان کرد: شهید کوروش(قاسم) قویدل، تکنسین گیلانی در ماموریت نیروگاه برق در کرکوک عراق به سر می‌برد که صبح جمعه 30 مهرماه بر اثر حمله تروریستی عوامل داعش به شهادت رسید.

همتی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار متولد 1350 در ماسال، ساکن تهران، متأهل و دارای یک فرزند دختر بوده است گفت: راسپینا قویدل، دختر 14 ساله شهید کوروش قویدل در حال حاضر عضو تیم ملی قایقرانی کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حادثه تروریستی و وحشیانه عوامل داعش که روز جمعه در نیروگاه برق کرکوک عراق رخ داد، شماری غیرنظامی از جمله 4 تکنسین ایرانی شهید شدند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

معاون سپاه قدس گیلان:
یک گیلانی در حمله تروریستی کرکوک عراق به شهادت رسید

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: در حمله تروریستی داعش به یک نیروگاه برق در حال ساخت در شمال غرب کرکوک یک مهندس گیلانی به شهادت رسید.

سرهنگ عباس بایرامی در گفت ‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: شهید کوروش قویدل، تکنسین برق گیلانی در حال مأموریت در نیروگاه برق در حال ساخت در کرکوک عراق بود که صبح دیروز (جمعه 30 مهرماه) بر اثر حمله تروریستی عوامل داعش به این نیروگاه، به همراه 3 تن دیگر از هموطنانمان به فیض شهادت رسید.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی نیروگاه کرکوک عراق هنوز وارد کشور نشده است، افزود: به محض ورود پیکر شهدا به خاک کشور، تاریخ انتقال پیکر شهید قویدل به زادگاهش در گیلان و زمان و مکان تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار اطلاع رسانی می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: شهید کوروش(قاسم) قویدل، اهل روستای سنگ بست از توابع شهرستان ماسال، متأهل و ساکن تهران بوده است. از این شهید عزیز یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بامداد روز جمعه در حادثه تروریستی داعش در منطقه شمال غرب کرکوک یکی از کارگاه‌های مربوط به نیروگاه‌سازی که در آن پیمانکاران ایرانی هم مشغول فعالیت بودند، مورد حمله انتحاری و تیراندازی قرار گرفت که منجر به شهادت و زخمی شدن تکنیسین‌های ایرانی نیز شد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...