حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان:
نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت برگزار می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی ۵ تا ۷ مهرماه در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مجید متقی‌طلب شامگاه دوشنبه در نشست خبری در رشت اظهار داشت: نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی 5 تا 7 مهرماه در رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شبکه پارک علم و فناوری کشور‌های اسلامی در گیلان مستقر است افزود: ارتباطات علمی و فناوری با مراکز دانشگاهی و تولیدی کشور و بحث درباره اقدامات مشترک آینده برای تولید، انتقال و فروش فناوری از مهم‌ترین موضوعات این نشست است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نشست هفته آینده را یک کارگاه آموزشی برای توانمندسازی مدیران پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی اعلام کرد و گفت: این نشست طبق قرارداد با بانک توسعه اسلامی در واقع مقدمه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

متقی‌‌طلب خاطرنشان کرد: ایجاد فن بازار کشورهای اسلامی و ایجاد صندوق سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر برای کشورهای اسلامی در نشست مهرماه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به قرارداد سه ساله با بانک توسعه اسلامی خاطرنشان کرد: این قرارداد یک کار مشترک برای توسعه ارتباطات و فناوری کشورهای اسلامی بین پارک علم و فناوری گیلان، علم و فناوری سازمان همکاری‌ های اسلامی(کامستک) و بانک توسعه اسلامی است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان به سالروز ابلاغ سیاست‌‌های کلی علم و فناوری کشور توسط مقام معظم رهبری در تاریخ 29 شهریور 1393 اشاره کرد و گفت: اولویت همکاری و ارتباطات با کشورهای اسلامی در این ابلاغ مورد تاکید قرار گرفته است.

متقی‌طلب سهم پارک علم و فناوری گیلان در تحقق اقتصاد مقاومتی را موثر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 250 شرکت، هسته و شرکت مستاجر در قالب شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری مشغول تولید ثروت از علم و فناوری هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه یک پارک علم و فناوری و 89 مرکز رشد در گیلان فعالیت می‌کند گفت: بالغ بر 1000 نفر در این شرکت‌ها مشغول کار هستند که این میزان اشتغال‌زایی و قابلیت ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان توجه و حمایت بیشتر را می‌طلبد.

وی به نقش پارک علم و فناوری در فرآیند ارائه ایده تا محصول و عملیاتی شدن دستاوردهای پژوهشی اشاره و تصریح کرد: مسئولیت اجرای مراحل اولیه این فرآیند به‌خصوص مرحله ایده برعهده مراکز دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه این مرکز در مرحله ایده، راهکار کانون‌های خلاقیت را دارد افزود: نقش اصلی پارک علم و فناوری از مرحله پژوهش به بعد با حمایت‌های مالی، استقرار و در اختیار گذاشتن کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها آغاز می‌شود.

متقی‌طلب با اشاره به اینکه تبدیل دانایی به دارایی از وظایف اصلی پارک علم و فناوری است خاطرنشان کرد: علاوه بر کانون‌های خلاقیت، دوره‌های پیش رشد، رشد و مرحله ورود به محیط کسب و کار جامعه از جمله مراحل طی شده در این فرآیند است.

وی بین 70 تا 80 درصد ایده‌ها و پژوهش‌های ارائه شده به پارک علم و فناوری استان گیلان را منطبق بر فعالیت‌های کارآفرینی، تولید فناورانه و اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتی دانست.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گسترش همکاری و تعامل با مراکز علمی و فنی معتبر منطقه‌ای و جهانی و تبادل دستاوردهای علمی برای تجاری‌سازی و کاربردی‌تر شدن اقتصاد دانش‌بنیان را از اهداف این مرکز اعلام کرد.

متقی‌طلب خاطرنشان کرد: مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و تولیدی استان و نهادهای اجرایی با پارک علم و فناوری گیلان در روند تجاری‌سازی ایده‌ها منطبق بر ویژگی‌های اقلیمی و قابلیت‌های منطقه‌ای همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/


  • حماسه نگار ...

مدیر هنری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:
نمایشگاه عکس "سرچشمه های شوق" در رشت برگزار می‌شود

مدیر امور هنری، ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس گیلان گفت: نمایشگاه عکس مستند با عنوان "سرچشمه‌های شوق" به‌مناسبت هفته دفاع مقدس امسال در رشت برگزار می‌شود.

اسماعیل محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: نمایشگاه عکس "سرچشمه‌های شوق" همزمان با سی و ششمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه شامل 25 قطعه عکس مستند از والدین شهدای گیلانی سال‌های دفاع مقدس است، افزود: در این نمایشگاه عکس‌های پدران و مادران شهیدان 12 روستای شهرستان‌های آستانه اشرفیه، سیاهکل و ماسوله از نواحی شرق و غرب استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مدیر امور هنری حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه در این نمایشگاه آثار بهرام شعبانی، کارشناس ارشد عکاسی به ‌نمایش در می ‌آید، افزود: این هنرمند جوان در مدت یکسال خدمت در این اداره کل به‌عنوان افسر وظیفه رسته هنر، مجموعه‌ای از عکس والدین شهدای گیلانی را تهیه و ثبت کرده است.

محمدپور با بیان اینکه این نمایشگاه با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس گیلان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه "سرچشمه‌های شوق" ساعت 11 روز شنبه 27 شهریور ماه 95 در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت افتتاح می ‌شود.

وی مدت برگزاری این نمایشگاه عکس را 2 هفته اعلام کرد و گفت: نمایشگاه عکس مستند "سرچشمه‌های شوق" تا 9 مهر ماه 95 در رشت، میدان شهدای ذهاب، مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص)، نگارخانه مارلیک از ساعت 8 تا 20 هر روز به جز جمعه‌ها پذیرای علاقه مندان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه‌‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال، روز چهارشنبه 31 شهریور ماه در سالروز آغاز جنگ تحمیلی با شعار "ما آماده‌ایم" در سراسر کشور آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

جشنواره استانی اذان در رشت برگزار می‌شود

محمدرضا داوطلب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: نخستین جشنواره استانی اذان ویژه فرزندان پسر ایثارگران، مهرماه امسال در مرکز فرهنگی شاهد و ایثار رشت برگزار می‌شود.

معاون بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه این جشنواره با حضور فرزندان 12 تا 23 سال ایثارگران گیلان برپا می‌شود، افزود: علاقه مندان به شرکت در جشنواره اذان تا پایان شهریورماه فرصت دارند به دبیرخانه قرآن و معارف اسلامی بنیاد شهید استان مراجعه و ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای نخستین بار در کشور به‌صورت پایلوت در این استان برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: جشنواره استانی اذان روز دوشنبه 12 مهرماه 95 همزمان با آغاز هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان اعلام کرد: در پایان این جشنواره یک روزه در مرکز فرهنگی شاهد و ایثار واقع در خیابان 95 گلسار رشت به نفرات اول تا سوم رشته اذان جشنواره جوایزی اهدا می‌شود.


انتهای پیام /

  • حماسه نگار ...

مدیر ادبیات حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:
۱۰ عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس در رشت رونمایی می‌شود

مدیر امور هنری، ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس گیلان گفت: ۱۰ عنوان کتاب از آثار نویسندگان و شاعران گیلانی همزمان با هفته دفاع مقدس امسال رونمایی می‌شود.

اسماعیل محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: 10 عنوان کتاب شعر گیلکی و پایداری، خاطره نگاری، نقد و پژوهش همزمان با سی‌ و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس در رشت رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه آئین رونمایی از 10 عنوان کتاب دفاع مقدس روز شنبه 3 مهرماه 95 برگزار می‌شود، افزود: این آثار در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس امسال در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان گیلان رونمایی و معرفی می‌شود.

مدیر ادبیات حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه 4 عنوان از این آثار در قالب شعر دفاع مقدس منتشر شده است، خاطرنشان کرد: جلد اول و دوم از مجموعه "خوانش گزاره‌های گیلکی"، مجموعه شعرهای "هشت بهار سرخ" و "جام 67" از جمله این آثار است.

محمدپور به آثار منتشر شده با موضوع نقد شعر دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جلد سوم مجموعه "خوانش گزاره‌های گیلکی" در نقد زبان شناسی شعرهای گیلکی و کتاب "از صورت مجاز تا حقیقت معنا" در حوزه نقد شعر منتشر شده است.

وی کتاب "نبایدهایی که باید باشند" را در قالب نقد داستان دفاع مقدس برشمرد و افزود: کتاب "نقش زنان گیلان در دفاع مقدس" نیز در حوزه آثار پژوهشی دفاع مقدس نگارش شده است.

مدیر امور هنری، ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: مجموعه خاطرات دفاع مقدس "حباب‌های روشن" و کتاب "سی گفتار از عطر افطار" خاطرات دوران دفاع مقدس 2 تن از زنان رزمنده و ایثارگر گیلانی از دیگر کتاب‌هایی است که رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:
استان گیلان میزبان ۴ پرنده خونین بال گمنام در مراسم برائت از مشرکین است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: مراسم برائت از مشرکین یکشنبه آینده مصادف با روز عرفه با حضور شهدای گمنام دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود.

رسول جلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: در نخستین سالگرد فاجعه منا، مراسم برائت از مشرکین و قرائت دعای عرفه با حضور پیکرهای مطهر 4 شهید گمنام تازه تفحص شده در گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور شهدای گمنام سال‌های دفاع مقدس در 4 نقطه از گیلان برپا می‌شود، افزود: مراسم برائت از مشرکین و قرائت دعای عرفه در شهرهای لنگرود، رشت، فومن و انزلی با حضور این مهمانان ویژه انجام می‌شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: این 4 شهید والامقام از شهیدان تازه تفحص شده‌ای هستند که به ‌تازگی به کشور بازگشته و هنوز شناسایی نشده‌‌اند.

جلایی افزود: پیکرهای مطهر شهدای گمنام ظهر روز یکشنبه 21 شهریورماه وارد استان می‌شود و بعد از حضور در مراسم برائت از مشرکین و پایان قرائت دعای عرفه به معراج شهدای تهران منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فاجعه منا در دوم مهر سال 1394 همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در شهر مکه رخ داد که بیش از 460 نفر از حجاج ایرانی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

ئیس بنیاد شهید لاهیجان:
یادواره شهدای منطقه پاشاکی برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لاهیجان گفت: یادواره شهدای منطقه پاشاکی و حومه همزمان با ایام شهادت امام محمد باقر(ع) برگزار می‌شود.

محمدرضا شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: یادواره شهدای منطقه پاشاکی لاهیجان با محوریت سردار شهید سیاوش کریمی، پنجشنبه 18 شهریورماه در آستانه سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 15 تا 17 پنج شنبه در مسجد ولیعصر(عج) پاشاکی برپا می‌شود، افزود: مراسم گرامیداشت 40 شهید روستای پاشاکی و حومه با سخنرانی سردار محمدعلی حق بین، فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان و مداحی اسماعیل عموزاده، ذاکر اهل بیت(ع) همراه است.

رئیس بنیاد شهید شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: سردار شهید کریمی، جانباز سرافراز سال های داع مقدس، 19 اسفند 1382 بعد از تحمل 17 سال درد و رنج مجروحیت در سن 46 سالگی به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار شهید سیاوش کریمی پاشاکی، جانباز  بالای 70 درصد دوران دفاع مقدس متولد 5 اردیبهشت ماه 1336 از نیروهای بسیجی، جهاد سازندگی و سپاه شهرستان لاهیجان بود که در سال 61 در بانه کردستان بر اثر ترکش از ناحیه چشم به افتخار جانبازی رسید و در سال 65 نیز در منطقه عملیاتی شلمچه قطع نخاع شد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مسئول ستاد اقامه نماز گیلان:
اجلاس سراسری نماز با محوریت نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

مسئول ستاد اقامه نماز استان گیلان از برگزاری اجلاس سراسری نماز در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با محوریت تاثیر نماز در حوزه آسیب‌های اجتماعی اواخر آبان ۹۵ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی شامگاه دوشنبه در نشست خبری در رشت اظهار داشت: نماز به‌عنوان ستون دین و راه رستگاری بشر، بهترین جلوه پرستش و عبادت خداوند است.

وی با بیان اینکه اصلاح جامعه و جلوگیری از تخلفات، بزهکاری و مفاسد اجتماعی از کارکردهای نماز و تأثیر آن است، افزود: رعایت انضباط و توجه به حقوق دیگران از جمله آثار نماز است که نبود آن موجب گرفتاری جوامع بشری می‌شود.

مسئول ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به ویژگی‌های فرد نمازخوان گفت: نمازخوان واقعی انضباط فردی و اجتماعی را رعایت می‌کند، برای حقوق و آبروی دیگران اهمیت قائل می‌شود و به مال و منال دیگران تجاوز نمی‌کند.

وی توجه بیشتر خانواده‌ها به ایجاد ارتباط نوجوانان با این فریضه الهی را خواستار شد و تصریح کرد: اهمیت ندادن به نماز اول وقت، ناآگاهی از ارزش و برکات آن از جمله علل کم توجهی برخی نوجوانان به نماز است.

حجازی سختگیری‌های بی‌مورد و فشارهای غیرمنطقی برخی بزرگترها، وجود دوستان ناباب و نااهل و شرکت در اجتماعات نامناسب را از دیگر علل دور ماندن یا ترک نماز برخی نوجوانان و جوانان اعلام کرد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه خانواده‌ها و نهادهای متولی با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی نماز می‌توانند گامی موثر در جهت سلامت اجتماعی کشور بردارند، افزود: نماز موثرترین و کم هزینه ترین عامل پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف است.

حجازی از برگزاری اجلاس سراسری نماز در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با محوریت تاثیر نماز در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اواخر آبان 95 در استان البرز برگزار می‌شود.

وی پرداختن به آسیب‌هایی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و آسیب‌های فضای مجازی و سایبری را از محورهای اصلی مورد بحث در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز اعلام کرد که می‌تواند زمینه پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.

انتهای پیام/


  • حماسه نگار ...

معاون بنیاد شهید رشت:
پنجمین سالگرد شهادت پاسدار شهید فدایی‌نژاد در رشت برگزار می‌شود

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رشت گفت: مراسم پنجمین سالگرد شهادت پاسدار شهید یوسف فدایی نژاد در سراوان رشت برگزار می‌شود.

داوود فتحی در گفت ‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: آئین گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت پاسدار شهید یوسف فدایی نژاد، یادمان شهدای والامقام دهستان سراوان و شهدای تیپ ویژه صابرین پنجشنبه 18 شهریورماه در سراوان رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 17 تا 19 پنج شنبه در بقعه آقا سید ابراهیم سراوان برپا می‌شود، افزود: سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و مداحی سجاد قاسمی از برنامه‌های این مراسم است.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رشت خاطرنشان کرد: شهید یوسف فدایی نژاد، تک تیرانداز گردان صابرین، شهریور 1390 در منطقه عملیاتی شمال غرب کشور در درگیری با گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پاسدار رشید اسلام یوسف فدایی نژاد متولد 29 دی ماه 1362 در درگیری با گروهک تروریستی و منافق پژاک در سن 28 سالگی به فیض شهادت رسید و پیکر مطهرش در بقعه آقا سید ابراهیم سراوان رشت به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرکل بنیاد شهید گیلان:
خانواده‌ شهدای گیلانی منا با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: خانواده‌‌های شهدای گیلانی منا در آستانه سالگرد فاجعه منا با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

ابراهیم طاهرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: خانواده‌ 16 شهید گیلانی فاجعه منا به‌ همراه سایر خانواده‌‌های شهدای مظلوم منا با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای مظلوم منا گفت: 3 یادواره با عنوان "آبروی محله" به یاد این شهیدان در شهرهای لنگرود، املش و رودسر در روز پنج شنبه 18 شهریورماه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان همچنین از برگزاری مراسم نخستین سالگرد بزرگداشت شهدای فاجعه منا در رشت خبر داد و افزود: آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهدای فاجعه منا شنبه آینده در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار می‌شود.

طاهرنژاد بیان کرد: این مراسم به منظور انعکاس مظلومیت حاجیان شهید صبح شنبه 20 شهریورماه با سخنرانی سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور و مداحی مسعود عارفی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: حضور کاروان "بیت عتیق" در شهرستان لنگرود، دیدار مسئولان استانی با خانواده شهدای فاجعه منا، مراسم انس با قرآن از دیگر برنامه‌های نخستین سالگرد بزرگداشت شهدای فاجعه منا بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در فاجعه‌ خونین منا که در دوم مهرماه 1394 مصادف با 10 ذی الحجه و روز عید قربان در عربستان رخ داد 461 نفر از حاجیان ایرانی به شهادت رسیدند که 16 نفر از این شهیدان، گیلانی و از شهرهای لنگرود، رودسر و املش بودند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرعامل آبفار گیلان:
۱۶۵ روستای گیلان تا پایان امسال آبرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به ۱۶۵ روستای گیلان با بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت تا پایان امسال آبرسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی فرامینی صبح امروز در نشستی خبری در رشت اظهار داشت: بیش از 85 هزار نفر از جمعیت روستایی گیلان در 165 روستای این استان با اعتبار صندوق توسعه ملی تا پایان امسال از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه گیلان جزء 5 استان نخست کشور است که برای آبرسانی به روستاها از این صندوق تأمین اعتبار می‌کند، افزود: آبرسانی به روستاهای استان برای تأمین آب آشامیدنی سالم با رویکرد اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل آبفار گیلان از آبرسانی سیار به حدود 100 روستای استان در زمان حاضر خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با بهره‌برداری از طرح‌های اضطراری و مطالعه و شناسایی ظرفیت منابع آبی، به‌تدریج تأمین آب پایدار جایگزین شیوه آبرسانی سیار شود.

فرامینی با اشاره به افتتاح 67 طرح در هفته دولت در بخش آب روستایی گیلان خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌ها در 171 روستای استان با 149 هزار نفر جمعیت، 77 میلیارد و 600 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آب و فاضلاب روستایی استان نسبت به هفته دولت سال گذشته 11 درصد رشد داشته است، اعلام کرد: با اقدامات هفته دولت، امسال شاخص بهره‌مندی آب شرب روستاهای گیلان به 73.92 درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان میانگین کشوری بهره‌مندی از آب شرب را 76 درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد: با تکمیل پروژه‌های در دست اجرای آب روستایی استان، 2 درصد عقب ماندگی از شاخص میانگین کشوری تا دهه فجر امسال جبران می‌شود.

فرامینی به سهم 10 درصدی بخش خصوصی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب روستایی گیلان در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: بالغ بر 4 میلیارد تومان از پروژه‌های افتتاح شده در آبرسانی روستاهای استان با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شد که امیدواریم این میزان افزایش یابد.

وی اجرای طرح جامع آبرسانی به 1000 روستا، مجتمع آبرسانی شهید املاکی در بخش اطاقور لنگرود، آبرسانی به روستاهای دو شهرستان رودبار و سیاهکل را از جمله پروژه‌های در دست اجرا در حوزه آب شرب روستایی گیلان برشمرد.

انتهای پیام/


  • حماسه نگار ...

فرمانده سپاه رشت:
یادواره سردار شهید قلی‌پور و شهدای عملیات کربلای ۲ در رشت برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: سی‌امین یادواره سردار شهید محمود قلی‌پور و ۱۹۸ شهید گیلانی عملیات کربلای ۲ در رشت برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار مجید دوهندو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: مراسم سی‌امین سالگرد شهادت سردار شهید محمود قلی‌پور و 198 شهید عملیات کربلای 2 در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 17 چهارشنبه 10 شهریور ماه آغاز می‌شود، افزود: یادواره سردار شهید محمود قلی‌پور و 198 شهید عملیات کربلای 2 با سخنرانی سردار بهروز اثباتی، فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح و با مداحی مسعود عارفی همراه است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت همچنین از برگزاری شب خاطره سردار شهید حاج محمود قلی‌پور با حضور همرزمان این سردار سلحشور سال‌های دفاع مقدس در رشت خبر داد.

دوهندو خاطرنشان کرد: شب خاطره سردار شهید قلی‌پور بعد از نماز مغرب و عشاء دوشنبه 8 شهریورماه در مسجد فاطمه الزهرا(س) رشت واقع در میدان نیروی دریایی با مروری بر خاطرات و مجاهدت‌های این شهید والامقام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار شهید محمود قلی‌پور، رئیس ستاد لشکر 16 قدس گیلان و از بنیانگذاران سپاه قدس این استان ساعت 1 بامداد 10 شهریور ماه 1365 در منطقه حاج عمران، محور عملیاتی کربلای2 در سن 33 سالگی به فیض شهادت رسید.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

معاون بنیاد شهید گیلان:
اپلیکیشن موبایلی استاندار شهید گیلان در رشت رونمایی می‌شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: اپلیکیشن موبایلی شهید انصاری، استاندار شهید گیلان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند این استان رونمایی می‌شود.

محمدرضا داوطلب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: اپلیکیشن موبایلی شهید انصاری، استاندار شهید گیلان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و 257 شهید کارمند استان گیلان صبح روز یکشنبه 7 شهریور ماه در مصلای رشت رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این اپلیکیشن درباره شهید علی انصاری، تنها شهید استاندار کشور ساخته شده است، افزود: اپلیکیشن موبایلی شهید انصاری متشکل از زندگینامه، کتاب، خاطرات، سخنرانی‌ها، عکس و مطالبی از ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار است.

معاون بنیاد شهید گیلان خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند گیلان ساعت 8:30 صبح روز یکشنبه 7 شهریور ماه با حضور و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای حضرت امام خمینی (ره) رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهید علی انصاری استاندار اسبق گیلان 15 تیر ماه سال 1360 یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در مسیر عزیمت به استانداری به همراه شهید علیرضا نورانی، معاون عمرانی‌‌اش در خیابان لاکانی رشت به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:
ویژه‌ برنامه‌ "شبی با قصه" ‌با محوریت شهدای دولت در رشت برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: دومین ویژه‌ برنامه‌ "شبی با قصه" با هدف معرفی شهدای دولت همزمان با هفته‌ دولت در رشت برگزار می‌شود.

علی پورحسن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: دومین ویژه‌ برنامه‌ "شبی با قصه" به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با شهیدان به‌ویژه‌ شهدای دولت، امروز در رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این ویژه برنامه 90 دقیقه‌ای با آیتم‌های مختلفی همراه است، افزود: اجرای 6 الی 8 قصه درباره شخصیت‌های انقلاب اسلامی از جمله شهیدان رجایی و باهنر به زبان فارسی و گویش گیلکی، پخش کلیپ، اجرای موسیقی و تقدیر از مربیان و اعضای قصه‌‌گو از بخش‌های اصلی این برنامه‌ است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان انتقال ارزش‌های اسلامی و ایرانی به نسل آینده را مهم دانست و گفت: ویژه برنامه "شبی با قصه" ساعت 20:30 امروز در سالن سینمای کانون رشت با حضور مربیان و کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری گیلان و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.

پورحسن خاطرنشان کرد: نخستین ویژه‌ برنامه‌ "شبی با قصه" 15 بهمن ماه 1394 همزمان با دهه فجر با حضور و استقبال بیش از 200 کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و والدین آنها برگزار شد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

معاون استاندار گیلان:
بزرگترین کارخانه ام.دی.اف خاورمیانه در گیلان راه‌اندازی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه بزرگترین کارخانه ام.دی.اف خاورمیانه در گیلان راه‌اندازی می‌شود، گفت: ۵۰ درصد افتتاحیه پروژه‌های گیلان در هفته دولت امسال را بخش خصوصی برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت شعبان‌پور شامگاه دوشنبه در نشستی خبری در رشت اظهار داشت: 50 درصد افتتاحیه پروژه‌های استان گیلان در هفته دولت امسال را بخش خصوصی برعهده دارد که نسبت به سال گذشته، رشد 3.5 برابری را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر تقویت و افزایش مشارکت بخش خصوصی در کارآفرینی استان گیلان افزود: بخش خصوصی در هفته دولت، سال گذشته 213 میلیارد تومان افتتاح پروژه داشت که این میزان امسال به 716 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیده است.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه در هفته دولت سال گذشته 1155 میلیارد تومان افتتاحیه داشتیم، گفت: امسال 1423 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد که از نظر سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

شعبان‌پور به افتتاح 1187 پروژه در گیلان در هفته دولت امسال اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، وزارت نیرو، آب شهری و روستایی، برق، کتابخانه‌ها، صدا و سیما، راه و شهرسازی، گازرسانی و برق‌رسانی راه‌اندازی می‌شوند.

وی میزان اشتغالزایی این پروژه‌ها را اشتغال دائم برای 1594 نفر اعلام کرد و گفت: برای 28 هزار نفر نیز به‌طور موقت در مدت احداث این پروژه‌ها شغل ایجاد شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تشریح وضعیت طرح‌ها در بخش زیرساخت‌هایی چون گاز، راه و آب بیان کرد: در هفته دولت به 200 روستای استان با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد تومان گازرسانی می‌شود.

شعبان‌پور با بیان اینکه با گازرسانی به این روستاها 92 درصد از جمعیت استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، گفت: امیدواریم گیلان تا پایان امسال با شاخص 95 درصدی بهره‌مندی از گاز، استانی سبز اعلام شود.

وی ساخت راه روستایی را در اقتصاد پایدار روستاییان موثر دانست و گفت: با وجود محدودیت منابع اعتباری با استفاده از بخش قیر رایگان 161 کیلومتر از راه روستایی در 6 ماه نخست امسال آسفالت و 40 کیلومتر از راه شریان‌های اصلی روکش شد.

معاون استاندار گیلان از افتتاح 67 پروژه در بخش آب روستایی خبر داد و افزود: 171 روستای گیلان با صرف 78 میلیارد تومان هزینه از آب آشامیدنی بهره‌مند شدند و شاخص بهره‌مندی روستاییان از آب به 75 درصد رسید.

شعبان‌پور با بیان اینکه هنوز 17 درصد روستاییان گیلان فاقد آب آشامیدنی هستند، خاطرنشان کرد: استان گیلان در بخش آب روستایی 4 الی 5 درصد عقب‌تر از میانگین کشوری است که این میزان تا دهه فجر امسال جبران می‌شود.

وی بزرگترین پروژه‌های قابل افتتاح گیلان در هفته دولت امسال را مربوط به بخش صنعت دانست و افزود: 24 پروژه با 696 میلیارد تومان اعتبار در بخش صنعت، معدن و تجارت استان افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بزرگترین کارخانه ام.دی.اف خاورمیانه با صرف 550 میلیارد تومان هزینه و ایجاد 150 شغل مستقیم از جمله این پروژه‌ها است.

شعبان ‌پور به طرح‌های افتتاحی بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: 41 پروژه در بخش ایستگاه‌های پمپاژ، تسطیح و تجهیز اراضی کشاورزی با صرف اعتبار 20 میلیارد تومانی افتتاح می‌شود.

وی از آغاز به کار 18 پروژه تولیدی در هفته دولت در بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از 18 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه 19 درصد از اجرای طرح مسکن مهر استان هنوز باقی مانده است، افزود: بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع‌های مسکن مهر و زیرساخت‌های آن نیاز است تا باب مسکن مهر در سال 96 بسته شود.

شعبان‌پور با اشاره به تصویب 29 پروژه در سفر استانی دولت به گیلان در ابتدای امسال یادآور شد: دولت برای اجرای این پروژه‌ها 795 میلیارد تومان اعتبار را تقبل کرد که راه آهن، آزادراه، 11 سد لاستیکی، سد پلرود و ساخت بیمارستان در 6 شهر گیلان از بزرگترین آن پروژه‌ها بوده است.

انتهای پیام/


  • حماسه نگار ...