حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

دبیر علمی همایش ادبیات پایداری:
همایش ملی ادبیات پایداری گیلان ۵ خرداد در رشت برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش ملی ادبیات پایداری گیلان گفت: همایش ملی ادبیات پایداری چهارشنبه ۵خرداد ماه در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

محمود رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: همایش ملی ادبیات پایداری گیلان با محوریت آسیب‌شناسی ادبیات پایداری و با هدف معرفی، نقد و بررسی جدیدترین آثار حوزه دفاع مقدس و برجسته‌سازی منش و رفتار و الگوی زندگی شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، 5خرداد ماه در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان آثار این همایش از اوائل اسفند ماه 94 تا 20 اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه‌های کشور انجام شد، افزود: در این مدت 198 مقاله از دانشگاه‌های گیلان و سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی ادبیات پایداری رسید که 100 مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات این همایش ملی انتخاب شده است.

دبیر علمی همایش ادبیات پایداری گیلان از ارائه 40 مقاله برتر با امتیاز علمی پژوهشی در روز برگزاری این همایش ملی خبر داد و گفت: بررسی ادبیات متن در ادبیات جنگ، بررسی انواع گونه‌های ادبی در جنگ، ادبیات جنگ و نقش آن در وحدت ملی،  کودکان و ادبیات جنگ و موضوعات میان‌ رشته‌ای از محورهای عمومی همایش ادبیات پایداری بوده است.

رنجبر به محورهای بخش ویژه همایش ملی ادبیات پایداری گیلان اشاره کرد و افزود: تحلیل و بررسی ادبیات جنگ و دفاع مقدس گیلان(شعر و نثر)، نقد و آسیب شناسی آثار ادبی حوزه دفاع مقدس در استان گیلان، بررسی زمینه اقتباس‌های سینمایی از زندگی فرماندهان و شهدای شاخص استان گیلان و شیوه‌های انتقال تجربیات هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های آینده از طریق ادبیات از محورهای ویژه این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی با موضوع آسیب‌شناسی ادبیات پایداری، ارائه مقالات برتر، برپایی کارگاه با حضور پژوهشگران کشور و معرفی 3پایان نامه برتر دانشگاهی با موضوع دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این همایش یک روزه است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مسئول ایثارگران سپاه قدس گیلان:
سردار شفیعی از فرماندهان گیلانی مدافع حرم در سوریه به فیض شهادت رسید

مسئول ایثارگران سپاه قدس گیلان گفت: سید شفیع شفیعی، از فرماندهان قرارگاه نیروی قدس سپاه در سوریه در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.

سرهنگ احدالله سیرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: سردار سید شفیع شفیعی، از فرماندهان گیلانی مدافع حرم 17 اردیبهشت ماه در مأموریت مستشاری در خان طومان سوریه به دست تکفیری‌های تروریست به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به عدم تحویل پیکر مطهرش، این شهید مدافع حرم از شهیدان جاویدالاثر محسوب می‌شود، افزود: سردار شهید سید شفیع شفیعی، اهل شهرستان رودبار و برادر سردار شهید سید صادق شفیعی از شهدای سال های دفاع مقدس استان گیلان است.

مسئول ایثارگران سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: شهید سید شفیع شفیعی، از فرماندهان گیلانی مدافع حرم،دارای سه فرزند دختر و یک پسر بود.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

سرپرست روابط عمومی سپاه قدس گیلان منصوب شد

با حکم مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، سرهنگ پاسدار علی پاسخی به عنوان سرپرست روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، در حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین معتمد، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، سرهنگ پاسدار علی پاسخی به عنوان سرپرست روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان منصوب و از زحمات سرهنگ پاسدار پرویز بابایی تقدیر و تجلیل شد.

این حکم امروز در مراسمی که در روابط عمومی سپاه قدس گیلان برگزار شد، اعلام و تقدیم وی شد.

سرهنگ پاسخی پیش از این از کارشناسان عقیدتی سپاه قدس گیلان بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرهنگ بابایی از سال 1390 در سمت مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مسئول ایثارگران سپاه قدس گیلان:
پیکر پاک شهید مدافع حرم در انزلی تشییع و خاکسپاری می‌شود

مسئول ایثارگران سپاه قدس گیلان گفت: پیکر مطهر شهید جواد دوربین از مدافعان گیلانی حرم، فردا دوشنبه ۱۰ صبح در بندرانزلی تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

سرهنگ پاسدار احدالله سیرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: پیکر مطهر شهید جواد دوربین از مدافعان گیلانی حرم، صبح فردا در بندرانزلی تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

مسئول ایثارگران سپاه قدس گیلان گفت: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام، ساعت 10 صبح فردا دوشنبه از مقر قدیم سپاه ناحیه انزلی آغاز و در مسیرهای خیابان پاسداران، چهارراه برق و تا گلزار شهدای بندرانزلی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با این شهید مدافع حرم نیز امشب انجام می‌شود افزود: مراسم شب وداع با پیکر شهید جواد دوربین بعد از نماز مغرب و عشاء امشب در گلزار شهدای بندرانزلی برگزار می‌شود.

مسئول ایثارگران سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه شهید دوربین از پاسداران بازنشسته سپاه بود که یک ماه قبل به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شده بود خاطرنشان کرد: این شهید گیلانی مدافع حرم، جمعه 17 اردیبهشت ماه در حین عملیات مستشاری در منطقه مایر استان حلب سوریه به درجه رفیع شهادت رسید.

سیرتی با گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان اسلام به ویژه این شهید مدافع حرم گفت: شهید جواد دوربین متولد 1346، متأهل و دارای سه فرزند پسر و یک دختر بود.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای گیلان:
برنامه‌سازی برای نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان از افتخارات صدا‌و‌سیماست‌

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: اطلاع رسانی و برنامه سازی برای نخستین کنگره ملی ۸هزار شهید گیلان از افتخارات این مرکز بوده است.

علیرضا برجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت‌ با اشاره به پخش خبری از مرکز سیمای گیلان ‌درباره اقدامات و فعالیت‌های این مرکز ‌‌در ‌کنگره ملی 8 هزار شهید استان گیلان اظهار داشت: گزارشی از عملکرد و اقدامات صدا‌و‌سیمای مرکز گیلان در کنگره ملی شهدای استان برای انعکاس فعالیت‌های این مرکز تهیه و پخش شد ‌که این گزارش منکر زحمات مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های استان نبوده است.

مدیر روابط عمومی صدا‌و‌سیمای گیلان با بیان اینکه اشکال این بود که روابط عمومی این مطلب را نباید به نقل از مدیرکل این مرکز اعلام می‌کرد، افزود: طبق روال سال‌های قبل، خبر ارائه عملکرد را به نقل از مدیرکل منتشر کردیم، اما آقای طلوعی که مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان نیز بود، بعد از انتشار خبر اعلام کرد خبر نباید از زبان من پخش می‌شد.‌

وی با بیان اینکه مدیر کل مرکز صداوسیمای معتقد بود با توجه به اینکه در کنگره مسئولیت کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات را برعهده داشتم در خبر پخش شده باید از نقش خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌های خبری در برگزاری کنگره ملی شهدای استان نیز تقدیر می‌شد، ادامه داد: ‌در ‌ارتباط‌ با شهدا هر کاری انجام دهیم دست رسانه نیست، خود شهدا این فضا را ایجاد کردند و از دست ما خارج است.

برجی با تأکید بر اینکه اشتباه از ما بود که این گزارش را به نقل از روابط عمومی ارائه نکردیم، گفت: کار برای شهدا افتخار رسانه است و اطلاع‌رسانی و برنامه‌سازی برای نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان از افتخارات صدا و سیمای مرکز گیلان است.

‌انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:
پیکرهای پاک ۲ شهید گمنام در پادگان میرزا کوچک‌خان لنگرود تدفین می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: پیکرهای دو شهید گمنام که مهمانان ویژه اجلاسیه اصلی کنگره ملی شهدای گیلان بودند، یکشنبه (۱۹اردیبهشت ماه) در لنگرود خاکسپاری می‌شوند.

رسول جلائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: پیکرهای مطهر دو شهید گمنام که مهمانان ویژه اجلاسیه اصلی کنگره ملی شهدای گیلان بودند، یکشنبه (19اردیبهشت ماه) در پادگان تیپ مستقل میرزا کوچک خان لنگرود خاکسپاری می‌شوند.

مراسم تشییع پیکرهای مطهر این شهدای گمنام از ساعت 10صبح روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه از رو به روی بقعه متبرکه آقاسیدحسن کومله آغاز و تا تیپ تکاور میرزا کوچک خان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم استقبال از این دو آلاله گمنام سال‌های دفاع مقدس روز سه شنبه (14اردیبهشت ماه) در اجلاسیه اصلی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت انجام شد، افزود: این دو شهید گمنام 27 و 21 ساله بودند که در عملیات‌های ایذایی والفجر8 و والفجر1 در سال های1364 و1362 به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه این شهدای گمنام سال‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی ام الرصاص و فکه تفحص شدند، گفت: مراسم وداع با این بی‌پلاکان بی‌ادعا شنبه 18 اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد شهدا (امینی) شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با تدفین این دو شهید والامقام در گیلان، تعداد لاله‌های گمنام این استان به 101 شهید گمنام می‌رسد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرکل صدا و سیمای گیلان:
"جریان‌سازی دقیق رسانه‌ای" برگزاری باشکوه کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان را رقم زد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: این مرکز با تهیه و پخش ۴هزار و ۸۵۸ دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی در اطلاع‌رسانی و تبلیغات به هنگام نخستین کنگره ملی ۸هزار شهید استان گیلان نقش بسزایی ایفا کرد.

علی طلوعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز گیلان دو مسئولیت و تعهد مستقیم برنامه‌سازی و پوشش فعالیت‌های فاخر کمیته‌های 18گانه کنگره را عهده‌دار بود که این اقدامات در برگزاری کنگره تاثیر ویژه داشت.

وی با بیان اینکه شکوه مراسم بر ایجاد حساسیت درباره نقش شهدای گیلانی در دفاع مقدس تأثیر داشته است، افزود: از آذرماه سال 1394 ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی "تا کنگره" در ابتدا، هفته‌ای یک بار، سپس هفته‌ای سه بار و با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنگره هر روز به شکل مجله اطلاع‌رسانی خبری، جلسات، مصاحبه‌ها، کارهای هنری و تبلیغات فرهنگی انجام شده درباره شهدا را بر عهده داشت.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات کنگره ملی 8 هزار گیلان خاطرنشان کرد: رسانه استانی با راه‌اندازی رادیو کنگره به صورت 24 ساعته در ایام برگزاری کنگره و برقراری ارتباط زنده با 16 شبکه رادیویی ملی و استانی به‌صورت ویژه به این موضوع پرداخت.

طلوعی به تولید و پخش برنامه‌های سیمای مرکز گیلان در راستای کنگره ملی شهدای استان اشاره کرد و گفت: حوزه سیما علاوه بر تولید و پخش ویژه برنامه "تا کنگره" و برنامه‌های مختلف دیگر، فعالیت رسانه‌ای خود را از آذرماه سال گذشته آغاز کرد و از ابتدای امسال تمامی برنامه‌ها با رویکرد خاص، فضاسازی مناسبی را برای برگزاری کنگره ایجاد کردند.

وی راه‌اندازی تلویزیون کنگره یک روز قبل از مراسم و پخش زنده مراسم اصلی کنگره و پوشش و پخش مراسم از شبکه‌های ملی به‌ویژه شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، شبکه قرآن و شبکه خبر را از دیگر اقدامات شبکه باران در بخش فضاسازی برنامه‌های کنگره ملی شهدای گیلان اعلام کرد.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان افزود: تولید 2 تله فیلم با موضوع نقش سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، ساخت 4 مستند فاخر از عملیات‌هایی که رزمندگان گیلانی در آن نقش اساسی داشتند، تولید 10 موسیقی تصویری در واحد موسیقی، چندین وله گرافیکی و لوگوهای خاص، ساخت 5کلیپ و همچنین مستند "زمانی برای زندگی" که در روز اجلاسیه اصلی کنگره از شبکه تهران پخش شد از جمله تولیدات و اقدامات شبکه باران در راستای کنگره ملی 8هزار شهید گیلان بود.

طلوعی با بیان اینکه تیزر مراسم اختتامیه از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری روی آنتن رفت، گفت: در حوزه خبر نیز از آذرماه سال 94 با پخش 3 گفت‌‌وگوی ویژه و 12 گزارش خبری و در طول برگزاری کنگره با ارسال و پخش 8 گزارش از بخش‌های خبری شبکه‌های سراسری و بین المللی، خبر فعالیت‌های کنگره انعکاس داده شد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

دلنوشته دختر شهید گیلانی مدافع حرم
بابا حسین، نگاه کن، زهرای تو چادر سرش گذاشته است/ هر شب برای ظهور یوسف زهرا(س) دعا می‌کنم

خورشید در نگاه تو می‌شکفت وقتی که چادر نماز کودکی بر سرم می‌نشست و با تو هم‌گام می‌شدم، بابا حسین، نگاه کن زهرای تو چادر سرش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، زهرا عطری، دختر پاسدار شهید محمدحسین عطری، دومین شهید گیلانی مدافع حرم در اجلاسیه پایانی کنگره ملی 8هزار شهید گیلان که امروز در رشت برگزار شد، دلنوشته‌ای خطاب به پدر شهیدش خواند که متن آن به این شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین. اردیبهشت دوباره آمده است، ماه قشنگ شکوفه باران درخت‌ها، اردیبهشت برای من ماه که نه فصل خاطره‌هاست، حکایت آخرین دیدار، اردیبهشت بود که رفتی و رفتنت غربت غریب مرا تا همیشه زنده کرد.

اردیبهشت همیشه قشنگ است، ماهی که درخت‌ها چادر شکوفه بر سر می‌کشند. بابا حسین، نگاه کن. زهرای تو هم چادر سرش گذاشته است. یادم نمی‌رود خورشید در نگاه تو می‌شکفت وقتی که چادر نماز کودکی بر سرم می‌نشست و با تو همگام می‌شدم، چادرم سرشار بود از شکوفه و چشم‌های تو ستاره باران مهربانی.

یادت که هست ماه و ستاره‌ها را به من نشان دادی وقتی در سایه سار آسمان شب می‌ایستادیم. بابا، ببین نشسته‌ام زیر نور ماه و گوشواره‌ای که قبل از رفتنت خریدی، به گوشم هست مثل همه حرف‌های قشنگی که از یاد نمی‌برم.

حالا دلتنگ همه حرف‌های گفته و ناگفته تو هستم. دلم برایت که تنگ می‌شود به خودم در قاب آینه نگاه می‌کنم، لابد خبر داری که چشم‌های تو انگار توی صورتم جا مانده است، نگاه کن، ببین، شبیه تو هستم، مگر نه عزیز من؟

اینجا هر روز من هستم و درس و مدرسه. هر روز صدای زنگ آخر که بلند می‌شود نگاه من باز هم پی حضور تو می‌دود. اصلا نمی‌دانم چرا باور نمی‌کنم تو دیگر هیچ وقت پشت در مدرسه آمدنم را انتظار نمی‌کشی. من دلتنگ تو، شب‌ها چشم انتظار آمدنت به خواب‌هایم هستم.

روزهای بسیار از آن اردیبهشت که رفتی گذشته و من خسته هستم از حساب و کتاب زمان نبودنت. گفتم کتاب، حتما یادت هست من و تو  و مادر، با هم کتاب می‌خواندیم.

"پایی که جا ماند" روایت قشنگی بود. ما شکوه عشق به وطن را ورق ورق با هم در یک کتاب به تماشا نشستیم و بعد وقتی پیکرت از فراسوی مرزها آمد، دیدیم جای هر دو پای تو خالی بود.

من مفهوم عشق به اسلام و وطن را از تو آموختم، من بی قراری‌ات از به خاک و خون کشیده شدن انسان‌های بی‌گناه را می‌فهمم اما نگاهت را هم از یاد نمی‌برم. آن زمان که پرسیدی: دخترم، وقتی که پیر شدم و آمدم خانه‌ات مهمانی، برای بابا غذا چه خواهی پخت؟ بابا، تو چقدر زود رفتی؟ من هنوز بزرگ نشده بودم تا برایت سفره پهن کنم و غذایی که قولش را داده بودم، مهیا کنم.

بابا حسین، ببین، دوباره اردیبهشت آمده است. اردیبهشت، ماه قشنگی است برای مرور خاطره‌ها. یک وقت‌هایی نگاه می‌کنم به محمدمهدی، نمی‌دانم الان تو را به یاد دارد یا نه؟ برادر کوچکم، افطارهای حیاط جمکران و شام‌های روی پشت بام خانه قم یادش نیست، من اما زیارت حضرت معصومه (س)، کوه خضر، داستان‌های بچه‌های کربلا و حضرت زینب‌(س)، همه را یادم هست، لبخندهای تو، سینما، دستبند، عروسک، پارک و لطف با تو بودن تا همیشه بر دل من نقش بسته است.

می‌دانم نباید این حرف‌ها را بزنم، عقل من می‌رسد محمدمهدی قلب کوچکی دارد، امروز من همه خاطراتم را می‌نویسم او بزرگ می‌شود و خود می‌خواند.

بابا حسین، می‌دانم که خبر داری کاغذهای سفید و مدادهای رنگی همیشه با من است، تو را می‌کشم توی بهشت نشسته‌ای زیر سایه درخت‌های بلند و گوش سپرده‌ای به زمزمه رود و آواز پرنده‌ها.

کاش بابا آنجا که هستی سؤال‌های مرا هم می‌شنیدی. من نمی‌دانم اختلاس، رانت، رشوه، زمین خواری و تهاجم فرهنگی معنی‌اش چیست؟ اما وقتی که حرفشان به میان می‌آید مادرم غصه اش می‌گیرد.

بابا حسین، من هر شب برای ظهور دعا می‌کنم برای آمدن یوسف زهرا(س).

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پاسدار شهید محمدحسین عطری، دومین شهید گیلانی مدافع حرم 14خرداد 1392 در شب شهادت باب الحوائج، حضرت امام موسی کاظم(ع) در سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سن 37 سالگی به شهادت رسید و پیکر مطهرش در سلیمان داراب رشت در جوار مزار روحانی شهید میرزاکوچک خان به خاک سپرده شد.

از شهید عطری دو فرزند به نام‌های زهرا و محمدمهدی به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

رزمایش عملیات کربلای ۵ در رشت بازسازی می‌شود

مدیر گروه رزمایش ستارگان درخشان گفت: رزمایش رزمی-فرهنگی ستارگان درخشان با بازسازی عملیات کربلای ۵ در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان در رشت در حال اجرا است.

محمد لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: این رزمایش با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا و آشنایی نسل جوان با ایثار و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس توسط کمیته رزمایش و عملیات کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 200 نفر از عوامل اجرایی و بازیگر در اجرای این رزمایش رزمی‌-فرهنگی مشارکت دارند افزود: اجرای رزمایش ستارگان درخشان از ساعت 21 تا 22:30 شنبه 11 اردیبهشت ماه در کیلومتر 3 جاده رشت – تهران در محل لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان آغاز شده است.

کارگردان و راوی گروه رزمایش ستارگان درخشان با اشاره به اینکه روایت و بازسازی عملیات کربلای 5 در این رزمایش تا 15 اردیبهشت ماه هر شب در همین ساعت و مکان ادامه دارد خاطرنشان کرد: رزمایش ستارگان درخشان از اعزام کاروان‌های راهیان نور آغاز می‌شود و خاطرات یک رزمنده جانباز از جنگ تحمیلی و اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل تا زمان شهادت را روایت می‌کند.

لطیفی به ساخت و طراحی المان حرم حضرت زینب(س) در این رزمایش اشاره کرد و گفت: در پلانی از این رزمایش یکی از فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس برای مدافعان حرم از خاطرات سال‌های دفاع مقدس و عملیات کربلای5 در منطقه شلمچه و شرق بصره و نقش به‌سزایی که رزمندگان گیلانی در آن داشتند، می‌گوید.

مدیر گروه رزمایش ستارگان درخشان از استقبال پرشور اقشار مختلف مردم از این رزمایش خبر داد و گفت: یک سفر کربلای معلی و 3 سفر مشهد مقدس هر شب به حاضران در محل اجرای رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان به قید قرعه اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید استان گیلان سه شنبه 14 اردیبهشت ماه با برگزاری اجلاسیه اصلی در میدان شهدای ذهاب رشت به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

در اجلاسیه فرهنگیان کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان مطرح شد
دلنوشته فرزند شهید گیلانی مدافع حرم/ما تا آخر ایستاده‌ایم بابای مهربانم

فرزند شهید گیلانی مدافع حرم گفت: پدرم نعمت اصالت، شجاعت، مردانگی و ایمان را در خونم تزریق نمود، نعمت‌هایی که هرگز فروشی نیست و حتی پدران به ظاهر ثروتمند هم نمی‌توانند در هیچ معامله‌ای آن را خرید و فروش کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مطهره علیزاده فرزند شهید امیررضا علیزاده نخستین شهید گیلانی مدافع حرم، در اجلاسیه فرهنگیان کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان که در رشت برگزار شد دلنوشته‌ای خطاب به پدر شهیدش خواند که متن آن به این شرح است:

دلم بهانه‌ات را گرفته بابا جان. به من گفتند که حرف‌های ناگفته ام را در این جمع بگویم اما از کجا شروع کنم؟ بابای من، حرف دلم را برایت می‌گویم ولی آیا می‌شود یک دنیا حرف را در یک ورق کوچک جای داد؟

حرف‌های ناگفته بسیار دارم که با تو بگویم، از دلتنگی‌هایم و از خاطرات فراموش نشدنی و از روزهای با تو بودن، از خودم و از بزرگ شدن برادر و از صلابت و شجاعت مادر و از قاب عکس پر از خاطرات روی دیوار.

بابای من، خیالت راحت. همه هوایم را دارند اما دلم هوای تو را دارد.

آن روز که تو رفتی من سن و سالی نداشتم اما با تو مردانه عهد بستم که چنان باشم که تو می‌خواستی، یادگار شهید الهی و مایه افتخار تو باشم؛ سخت است ولی با تو می‌توانم.

پدر جان، آیا می‌شنوی چه می‌گویم؟ دوست داشتم در کنارم باشی تا سر بر زانوانت بگذارم و درد دل‌هایم را برایت بگویم.

روزی که نوشتیم بابا، سخت‌ترین روز زندگی من و برادرم بود. باید با دستان کوچکمان کلمه بابا را مشق می‌کردیم. بابا آب داد برایم معنایی نداشت، شاید همه فرزندان شهدا سخت‌ترین روز زندگیشان همان روزی بود که "بابا" را مشق کردند.

شاید در نگاه اول به سایر دخترانی که سایه پدر بالای سرشان است و هر چه می‌خواهند برایشان مهیا می‌شود و کمبودی ندارند، حسرت بخورم که چرا پدرم نیست ولی عمیق که فکر می‌کنم می‌بینم آنچه پدرم به من داده، هیچ پدری به دخترش نداده است.

پدرم نعمت اصالت، شجاعت، مردانگی و ایمان را در خونم تزریق نمود، نعمت‌هایی که هرگز فروشی نیست و حتی پدران به ظاهر ثروتمند هم نمی‌توانند در هیچ معامله‌ای آن را خرید و فروش کنند.

سلام، سلام بر پدری که مدت‌هاست او را ندیده‌ام و سلام بر پدری که مدت‌هاست در رویاهایم با او نجوا می‌کنم، از کودکی با او حرف می‌زنم، می‌خندم، بازی می‌کنم اما پدر دلم برای بودنت تنگ است.

می‌خواهم برایت از حسرت به زبان راندن کلمه "بابا" بگویم.

من فرزند اسطوره پروازم. پدرم، وقتی رفتی دلم گرفت، با تو دلم چه آرامش غریبی داشت؟ بگو برای دیدن تو باید از کدام کوچه گذشت؟

راستی پدر، برای زیارت تو به جبهه آمدم، می‌دانی؟ به چادر شهید قلی‌پور، همان جایی که در دفتر خاطراتت نوشتی: به اروند و فکه و شلمچه و طلائیه چشمه اشکم خشکیدنی نیست. آنجا صاحبخانه عشق است و دیگر حساب و کتاب قطره‌های اشکم را ندارم، اشک‌های من فرود می‌آید و قدم می‌زنم به جایی که شهدا قدم می‌زدند.

آری، تو شهادت را بر ماندن ترجیح دادی چرا که روح بلند و ملکوتی تو نمی‌توانست در این دنیای خاکی بماند؛ خوشا به حالت ای سردار که به خیل یاران حسین(ع) پیوستی و از علائق دنیا گذشتی و کربلایی شدی، خوشا به حالت که این دنیا نتوانست تو را در قفس تنگ خویش محبوس نماید.

نگاهت، نگاه عشق و فداکاری است. پدرم، تو که در خلوت شب به سکوت پر از درد من گوش می‌دهی و در اعماق قلبم و در کوچه پس کوچه‌های وجودم قدم می‌گذاری و احساسم را درک می‌کنی، امروز بیشتر از همیشه دلم برایت تنگ شده است.

پدر جان، همان روزی که دستان گرم و مهربانت را بر سرم کشیدی و با بوسه‌هایت به تمام وجودم طراوت بخشیدی، نمی‌دانستم که آخرین دیدار من و توست. آن روز بودنت را با تمام وجودم احساس می‌کردم اما با دور شدن از تو گویی تمام دنیا رفت.

حال که درست فکر می‌کنم بیشتر از هر زمانی به رفتنت افتخار می‌کنم چون تو شهیدی، تو رفتی تا ایران عزیزمان مقتدرانه بماند.

امروز که در آستانه برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان گیلان هستیم، همه آمده‌اند. امروز جانبازان، ایثارگران و همه خانواده شهدا آماده‌ایم که بگوییم: ما تا آخر ایستاده‌ایم بابای مهربانم.

لبیک یا خامنه‌ای. ان شاءالله.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پاسدار شهید امیررضا علیزاده، اولین شهید گیلانی مدافع حرم 10اردیبهشت ماه 1392 در سوریه به درجه رفیع شهادت رسید.

از شهید علیزاده 2فرزند دختر و پسر به نام‌های مطهره متولد 1380 و علی متولد 1386 به یادگار مانده است.

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت این شهید والامقام، پنج شنبه(9 اردیبهشت ماه) در مسجد امام رضا(ع) گلزار شهدای رودسر برگزار شد.

  • حماسه نگار ...

مسئول بسیج هنرمندان گیلان خبر داد
اجرای ۲ نمایش خیابانی دفاع مقدس همزمان با کنگره ملی شهدای گیلان‌

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان گفت: همزمان با برگزاری کنگره ملی ۸هزار شهید گیلان دو نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس ‌در پیاده راه فرهنگی رشت اجرا می‌شود.

کیومرث دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: نمایش‌های خیابانی "توأم بیا" و "عطر ریحون" به همت کانون بسیج هنرمندان رشت با مضمون ایثار و شهادت برای اجرا در روزهای برگزاری کنگره ملی شهدای گیلان آماده شده است.

وی با بیان اینکه نمایش "توأم بیا" درباره سردار شهید محمود قلی ‌پور، از فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس است، افزود: این نمایش خیابانی ساعت18 امروز یکشنبه (12اردیبهشت ماه) در میدان شهدای ذهاب، خیابان علم الهدی و ساعت 19 روز دوشنبه (13اردیبهشت ماه) در خیابان امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان خاطرنشان کرد: نمایش خیابانی "عطر ریحون" نیز ساعت 19 امروز یکشنبه (12اردیبهشت ماه) در خیابان امام خمینی (ره) رشت و ساعت18 دوشنبه (13اردیبهشت ماه) در خیابان علم الهدی این شهر برای مردم و مهمانان نخستین کنگره ملی 8هزار شهید گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ نخستین کنگره ملی 8هزار شهید استان گیلان از روز شنبه (11اردیبهشت ماه) با برگزاری اجلاسیه فرهنگیان آغاز شد و با برپایی 3 اجلاسیه بانوان، ایثارگران و اجلاسیه اصلی تا 14 اردیبهشت ماه در میدان شهدای ذهاب رشت ادامه دارد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مسئول امور حرم شهدای گمنام استان گیلان عنوان کرد
تشییع پیکر ۲ شهید گمنام هم‌زمان با کنگره ملی شهدا در رشت

مسئول امور یادمان‌ها و حرم شهدای گمنام استان گیلان گفت: پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس هم‌زمان با برگزاری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان وارد این استان می‌شود.

ابراهیم پورخوش سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: پیکرهای مطهر دو شهید گمنام که هم‌زمان با برگزاری نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان وارد این استان می‌شوند در پادگان تیپ مستقل میرزا کوچک خان لنگرود خاکسپاری می‌شود.

وی عنوان کرد: مراسم استقبال از این دو شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس، روز سه‌شنبه (14 اردیبهشت ماه) در اجلاسیه اصلی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت انجام می‌شود.

پورخوش سعادت با بیان اینکه زمان تشییع و تدفین پیکرهای شهدای گمنام متعاقبا اعلام می‌شود افزود: این دو شهید جاویدالاثر در عملیات‌های ایذایی والفجر 8 در سال 1364 و عملیات والفجر یک در سال 1362 به فیض شهادت رسیدند.

مسئول امور حرم شهدای گمنام گیلان خاطرنشان کرد: این لاله‌های گمنام سال‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی ام‌الرصاص و فکه تفحص شدند و در زمان شهادت 27 و 21 سال داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم با تدفین این دو شهید گرانقدر در گیلان، تعداد شهدای گمنام این استان به 101 شهید گمنام می‌رسد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرکل صدا و سیمای گیلان خبر داد
پخش زنده برنامه‌‌های کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان از شبکه باران

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: برنامه‌‌های نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان از روز شنبه تا سه شنبه از رادیو گیلان و برنامه اجلاسیه اصلی در روز سه شنبه از شبکه باران به صورت زنده پخش می‌شود.

علی طلوعی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: استودیوی رادیو کنگره از ساعت 14:30 روز شنبه (11اردیبهشت ماه) در محل برگزاری کنگره 8 هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت مستقر می‌شود و برنامه‌های این کنگره ملی را تا ساعت 21 روز سه شنبه (14اردیبهشت ماه) به صورت زنده از صدای مرکز گیلان پخش می‌کند.

وی با بیان اینکه اجلاسیه اصلی نخستین کنگره ملی 8000 شهید گیلان با سخنرانی آیت ‌الله نوری همدانی در روز سه شنبه (14اردیبهشت ماه) از شبکه باران به‌طور زنده پخش می‌شود، افزود: سیمای مرکز گیلان مراسم سایر اجلاسیه‌های این کنگره شامل اجلاسیه‌های فرهنگیان، بانوان و ایثارگران را نیز به‌صورت ویژه پوشش می‌‌دهد.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان به تولید و پخش برنامه‌های این مرکز در راستای کنگره ملی 8هزار شهید استان گیلان اشاره کرد و گفت: برنامه "تا کنگره" از آذر ماه 94 تاکنون به منظور اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و مطالبه‌گری از سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده نخستین کنگره ملی 8هزار شهید گیلان در 2بخش رادیویی و تلویزیونی تهیه و پخش شده است.

وی گفت‌وگو با روسای کمیته‌های 18گانه نخستین کنگره ملی 8هزار شهید گیلان، اطلاع رسانی و گزارش‌های محتوایی و توجیهی برنامه‌های مرتبط با این کنگره را از موضوعات برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی"تا کنگره" برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید و پخش برنامه"تا کنگره" شبکه باران به تهیه کنندگی ابوذر باقرسلیمی به‌صورت هفتگی ساعت 19هر جمعه آغاز شد و از فروردین ماه به سه برنامه در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته افزایش یافت و برنامه "تا کنگره" رادیو نیز ساعت 15روزهای سه شنبه و پنج شنبه و جمعه از صدای مرکز گیلان به تهیه‌کنندگی مهدی آذری تولید و پخش شده است.

وی به تهیه و پخش نمایش‌های رادیویی"خط خون" و "شناسنامه" با موضوع بازنویسی خاطرات و زندگی سرداران و شهدای گیلان اشاره کرد و گفت: نمایش رادیویی خط خون به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم واحد از 14 فروردین ماه ساعت 22 هر شب و نمایش رادیویی شناسنامه به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهرام نوری از همین تاریخ ساعت 13:50 هر روز از صدای مرکز گیلان پخش می شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با بیان اینکه یک مستند روایی- نمایشی هم با هدف معرفی شهیدان سرافراز گیلان به تهیه‌کنندگی مهدی آذری در رادیو گیلان ساخته شده است، افزود: پخش این مستند رادیویی از 20 فروردین ماه ساعت 13:30 هر روز به مدت 20 دقیقه آغاز شده است.

علی طلوعی همچنین از ساخت 4 فیلم مستند عملیات‌‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: مستند عملیات‌های والفجر8، کربلای2، کربلای5 و نصر4 که استان گیلان در آنها نقش کلیدی داشت، به تهیه‌کنندگی سیدهادی میرعبدالعظیمی در حال ساخت است که در حال حاضر یک مستند با عنوان"گیله مردان" در فاو با موضوع عملیات والفجر8 آماده پخش است و مستند عملیات نصر4 در مرحله پایانی تدوین قرار دارد و دو مستند دیگر نیز پس از بازسازی عملیات‌ها در ماه‌های آینده برای پخش آماده می‌شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان ساخت دو تله فیلم، 5 نماهنگ و 10 قطعه موسیقی با کلام گیلکی را از دیگر برنامه‌های این مرکز در راستای برگزاری کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در 4 اجلاسیه فرهنگیان، بانوان، ایثارگران و اجلاسیه اصلی 11 تا 14 اردیبهشت ماه در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مسئول بسیج هنرمندان گیلان:
کتاب شعر "هشت هزار" با موضوع دفاع مقدس فردا در لنگرود رونمایی می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان گفت: کتاب هشت هزار، برگزیده اشعار شاعران گیلانی در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی ۸هزار شهید استان گیلان صبح فردا در یادواره تخصصی شعر و دفاع مقدس لنگرود رونمایی می‌شود.

کیومرث دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: این کتاب برگزیده آثار 40 شاعر گیلانی با موضوع 8هزار شهید استان و دفاع مقدس است که از مجموع آثار 70 شاعر گیلانی شرکت کننده در فراخوان شعر نخستین کنگره ملی 8هزار شهید گیلان در مدت زمان دهه فجر 94 تا نیمه فروردین ماه امسال جمع آوری شده بود.

وی با بیان اینکه کتاب شعر "هشت هزار" با حمایت ستاد کنگره 8هزار شهید استان گیلان در 255 صفحه گردآوری و منتشر شده است، افزود: تهیه، تدوین و صفحه آرایی این کتاب را رسول شریفی از شاعران پیشکسوت و از اعضای انجمن شعر بسیج هنرمندان استان گیلان برعهده داشته است.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان با گرامیداشت یاد و نام 8هزار شهید استان و قدردانی از شاعران و محققان حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یادواره شعر دفاع مقدس همراه با بزرگداشت شاعر زنده ‌یاد "غلامرضا رحمدل" ساعت 10 صبح فردا(چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه) در دانشکده پرستاری لنگرود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین کنگره ملی 8هزار شهید استان گیلان متشکل از 4 اجلاسیه فرهنگیان، اجلاسیه زنان‌، اجلاسیه ایثارگران و اجلاسیه اصلی 11 تا 14 اردیبهشت ماه در رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مسئول فرهنگی ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان:
۲۷۲ اثر در گیلان برای شرکت در مسابقه "نامه‌ای به یک شهید" جمع‌آوری شد

مسئول فرهنگی ستاد کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان گفت: ۲۷۲ نفر در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلان با ارسال نامه و دلنوشته‌هایی خطاب به یک شهید گیلانی در مسابقه "نامه ای به یک شهید" شرکت کردند.

محمدرضا صالح فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: این آثار پس از فراخوان مسابقه در زمستان 94 از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، دانش ‌آموزان مقطع دبیرستان و پایگاه‌‌های مقاومت محله‌های استان گیلان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه 8 نامه‌‌ برگزیده با حضور نویسندگان در همایش ارائه و به صاحبان آثار برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌‌شود، افزود: نامه‌های گردآوری شده با موضوع نامه‌ای خطاب به یک شهید گیلانی با نام شهید مورد نظر و با توجه به زندگینامه شهید توسط اکرم رحمانی در کتابی با عنوان "نامه ای به یک شهید" نگارش و منتشر می‌شود.

مسئول فرهنگی ستاد کنگره 8000 شهید گیلان خاطرنشان کرد: نخستین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان 11 تا 14 اردیبهشت ماه در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، استان گیلان دارای 8 هزار شهید، 22 هزار جانباز و 2 هزار و 700 آزاده است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

رئیس بنیاد شهید رودسر:
مراسم سومین سالگرد شهادت نخستین شهید مدافع حرم گیلان برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودسر گفت: مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت نخستین شهید مدافع حرم گیلان، شهید امیررضا علیزاده پنج شنبه در گلزار شهدای رودسر برگزار می‌شود.

رضا غمخوار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: این مراسم ساعت 15 روز پنج شنبه 9 اردیبهشت ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و مردم شهیدپرور استان و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی ایزدپناه در جوار مزار اولین شهید گیلانی مدافع حرم در گلزار شهدای رودسر برگزار می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای 8 سال دفاع مقدس و به‌ویژه شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: شهرستان رودسر 700 شهید دارد که 135 تن از این شهیدان سر افراز در گلزار شهدای رودسر تدفین شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پاسدار شهید امیررضا علیزاده، اولین شهید گیلانی مدافع حرم حضرت زینب(س) 12مهر 1355 در رشت به دنیا آمد، در تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1392 در عملیات تروریستی گروه‌های تکفیری در شهر دمشق سوریه بر اثر اصابت خمپاره به خودرویش سر و دستش فدای حرم اهل بیت(ع) شد و به درجه رفیع شهادت رسید.

از این شهید والامقام 2فرزند دختر و پسر به نام های مطهره و علی به یادگار مانده است، فرزندان شهید علیزاده هم اکنون 15 و 9 سال دارند.

فرازی از وصیتنامه اولین شهید مدافع حرم گیلان، شهید امیررضا علیزاده که در تاریخ 5 فروردین ماه 1392 نگارش شد، چنین است: " شما را توصیه می‌کنم تا در حفظ و گسترش حق و حق ‌طلبی کوشش کنید؛ به حرف افراد بی ‌هویت و معلوم الحال و بعضاً گرگ‌‌های در لباس میش گوش ندهید و تحت تأثیر قرار نگیرید.

سعی کنید مباحث مهم و مطرح روز را بررسی کنید و پس از شناخت کامل از زوایای مختلف آن، به دفاع یا رد آن بپردازید. سعی کنید حزب الله باشید و حزب الله باقی بمانید، نه حزب باد که در مواجهه با حزب الشیطان دچار از هم گسیختگی روحی، روانی و فکری می‌شوند و در کلام و عمل همراه آن‌ها می‌‌شوند".

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مسئول فرهنگی حرم شهدای آستانه اشرفیه:
برنامه فرهنگی"بابای آسمانی" به‌مناسبت اربعین شهید مدافع حرم برگزار می‌شود

مسئول فرهنگی حرم مطهر شهدای شهرستان آستانه اشرفیه گفت: برنامه فرهنگی"بابای آسمانی" به مناسبت چهلمین روز عروج مدافع حرم، شهید جمال رضی در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام امیر شعبانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: این برنامه فرهنگی با موضوع مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت (ع) و با هدف هدیه به فرزندان خردسال این شهید بزرگوار اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در برنامه فرهنگی "بابای آسمانی" 20 اردیبهشت ماه است، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند آثار خود را در قالب نقاشی و دلنوشته (صبح و عصر تا نماز مغرب و عشاء) به دفتر فرهنگی گلزار شهدای آستانه اشرفیه یا واحدهای پرورشی آموزش و پرورش سراسر استان گیلان ارسال کنند.

مسئول فرهنگی حرم شهدای شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه این برنامه بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آثار جمع آوری شده در چهلمین روز شهادت شهید رضی، مدافع حرم گیلانی در جوار مزار این شهید والامقام در حرم مطهر شهدای آستانه اشرفیه به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پاسدار شهید جمال رضی، متولد سال 1360 در شهرستان آستانه اشرفیه، شنبه 14فروردین ماه امسال هنگام عملیات مستشاری در شهر حلب سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به فیض شهادت رسید.

از شهید جمال رضی دو فرزند پسر 6و2ساله به نام های محمدطاها و محمدحسین به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...