حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

مدیرکل استاندارد گیلان:
۸۰ درصد واحدهای تولیدی استان گیلان نشان استاندارد دارند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: ۸۰ درصد واحدهای تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد گیلان نشان ملی استاندارد دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، داریوش اشکانی پور صبح امروز در یک نشست خبری در رشت در آستانه روز ملی کیفیت اظهار داشت: حدود 680 واحد تولیدی تحت پوشش نظارت اداره کل استاندارد گیلان قرار دارد که 80 درصد این واحدها موفق به دریافت نشان ملی استاندارد شده‌اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه برای این واحدها پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است و مابقی آنها در حال تعلیق یا کسب شاخص‌ها هستند، افزود: این واحدها یک هزار و 264 فرآورده را تحت نظارت و کنترل اداره کل استاندارد گیلان تولید می‌کنند.

اشکانی‌پور تعریف کیفیت اشاره کرد و گفت: کیفیت فرآیندی در تولید کالا و خدمات است که مصرف کننده را به وجد می‌آورد و استاندارد به مثابه ورود به جاده بی‌انتهای کیفیت است که تمام شاخصه‌های ایمنی و سلامتی مصرف کننده را در آن لحاظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران عضو سازمان بین المللی استاندارد(ISO) است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نشان ملی استاندارد ایران را 32 کشور معتبر دنیا قبول دارند و این نشان در عرصه صادرات و مصرف محصولات داخلی نقش تعیین کننده‌ای دارد. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان با بیان اینکه اعتماد مصرف کننده ویژگی و مزیت یک کالای دارای نشان استاندارد است، افزود: مصرف کنندگان همواره کالای دارای نشان استاندارد را با رغبت و اطمینان بیشتری خریداری و مصرف می‌کنند.

اشکانی‌پور از برخورد جدی با تولیدکننده‌هایی که معیارها و شاخص‌های کیفیت و استاندارد را رعایت نمی‌کنند خبر داد و گفت: در وهله نخست پروانه استاندارد این کالاها یا خدمات به صورت تعلیق در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه پروانه این واحدها در صورت رعایت نکردن معیارهای استاندارد در مهلت مقرر، باطل و از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی می‌شود، بیان کرد: این واحدها پس از ابطال پروانه، حق تولید و عرضه کالا و خدمات را ندارند و در صورت مبادرت به تولید با برخورد حقوقی مواجه می‌شوند.

وی به نظارت بر اجرای استاندارد با استفاده از خدمات 12 شرکت بازرسی تخصصی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 61 آزمایشگاه تخصصی با 500 نیروی متخصص در زمینه تشخیص و کنترل با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان همکاری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با اشاره به فعالیت شرکت‌های بازرسی برای جمع آوری کالاها و خدمات دارای نشان استاندارد تقلبی افزود: 9 شرکت بازرسی تأیید صلاحیت شده از طرف اداره کل استاندارد گیلان به‌طور مداوم بازار استان را ارزیابی و کالاهای دارای نشان استاندارد تقلبی و جعلی را شناسایی و جمع‌آوری می‌کنند.

اشکانی‌پور تشخیص علامت استاندارد واقعی توسط مصرف کنندگان را هم امکان پذیر دانست و گفت: مصرف کنندگان با ارسال کد 10 رقمی درج شده زیر نشان استاندارد هر کالا، به سامانه 10001517 بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای پیامک رد یا تایید نشان استاندارد آن کالا را دریافت می‌کنند.

وی همچنین با اعلام شماره تلفن شبانه روزی 1517 برای پذیرش شکایات مردمی تصریح کرد: مصرف کنندگان کالاها یا خدمات دارای نشان ملی استاندارد در صورت مواجهه با مشکل می‌توانند به اداره رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی