حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

۱۳ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان:
۳۳۰ بیمار دیالیزی در گیلان چشم انتظار پیوند کلیه هستند

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان گفت: ۳۳۰ بیمار دیالیزی در گیلان منتظر اهدا و پیوند کلیه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، هوشنگ رضوان پناه صبح امروز در یک نشست خبری در رشت اظهار داشت: هزار و 560 بیمار دیالیزی تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان هستند که 330  نفر از آنها در نوبت پیوند کلیه قرار دارند.

وی با بیان اینکه هزینه هر پیوند کلیه بیش از 25 میلیون تومان است، افزود: هر جلسه دیالیز یک بیمار کلیوی بالغ بر 400 هزار تومان هزینه دارد و این بیماران هفته‌ای 3 جلسه دیالیز می‌شوند که یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه آن است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان با اشاره به اینکه دیالیز و پیوند کلیه اعضای این انجمن رایگان است خاطرنشان کرد: هزینه‌های تمام مراحل دیالیز و پیوند کلیه اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی را دولت پرداخت می‌کند.

رضوان پناه گیلان را قطب پیوند کلیه در کشور دانست و افزود: حدود هزار و 550 مورد پیوند کلیه از طریق اهدای عضو و پیوند زنده در این استان توسط پزشکان متخصص انجام شده است.

وی به وجود بالغ بر 240 تخت دیالیز در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: این تعداد کفاف بیماران دیالیزی استان را نمی‌دهد و بخشی از تجهیزات و دستگاه‌های دیالیزی استان به کمک بخش خصوصی و خیران تهیه می‌شود.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با بیان اینکه در 15 ماه گذشته 568 مورد کارت دیالیز در گیلان صادر شده است، افزود: این یعنی 568 انسان توانمند در این مدت در استان بیمار شدند و دولت ماهی 5 میلیون تومان برای درمان هر یک از آنها هزینه کرده است.

رضوان پناه شعار "پیشگیری بهتر از درمان است" را در سرلوحه اقدامات انجمن دانست و افزود: انجمن حمایت از بیماران کلیوی برای اطلاع رسانی و آموزش شهروندان، برنامه‌ها و اقدامات مختلفی در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: جلسات مشترکی با اداره کل آموزش و پرورش، هلال احمر، اداره کل کانون پرورش فکری، اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیمای مرکز گیلان برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه برگزار شده است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان استعمال دخانیات، مصرف بی‌رویه دارو، نوشابه‌های غیرمجاز و بحث ژنتیک را از جمله عوامل منجر به بیماری کلیوی برشمرد و گفت: کنترل بیماری‌هایی چون فشار خون و دیابت نیز در پیشگیری از بیماری‌های کلیوی موثر است.

رضوان پناه با اشاره به برنامه‌های حمایتی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان افزود: انجمن برای کمک رسانی به بیماران کلیوی بودجه‌ای در اختیار ندارد و به مدد مردم و خیران در زمینه رفاهی، اجتماعی، اقتصادی، تغذیه و بهداشت این بیماران در بیرون از بیمارستان نقش آفرینی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان از سال 1372 به‌طور رسمی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های کلیه و رفع مشکلات بیماران کلیوی این استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان:
فراخوان خاطره‌نویسی ویژه راهیان نور آغاز شد

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: فراخوان خاطره‌نویسی ویژه راهیان نور با عنوان "دفتر یادگاری" آغاز شد.

مازیار نبی زاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار  تسنیم در رشت، اظهار داشت: فراخوان خاطره نویسی ویژه راهیان نور با عنوان "دفتر یادگاری" به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت باور‌های دینی و انقلابی آغاز شد.

وی با بیان اینکه تمام افرادی که تاکنون در یکی از اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان حضور داشتند واجد شرایط شرکت در این فراخوان هستند، افزود: هر فرد می‌تواند حداکثر 3 خاطره مستند با ذکر زمان، مکان و رویداد را ارسال کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: خاطرات می‌تواند به صورت خودنوشت یا دیگرنوشت در ابعاد ایجاد تلنگر، حدیث نفس، زبان حال افراد، دل نوشت، طنزنوشت و قالب های دیگر تهیه و ارسال شود.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه علاقه مندان می‌توانند خاطرات خود از سفر معنوی راهیان نور تا 10 بهمن ماه به سامانه پیامکی 30007650003210 یا   @waresin_sguارسال کنند، گفت: خاطرات ارسالی جالب و زیبا در کانال بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان منتشر می‌شود.

وی از چاپ خاطرات برگزیده با هدف تشویق پدیدآورندگان آثار و معرفی هرچه بهتر این سفر معنوی به عنوان محتوای کتابچه ویژه راهیان نور خبر داد و افزود: اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان 14 تا 20 بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: این اردوی دانشجویی با حضور 420 نفر از دانشجویان در قالب 10 اتوبوس به مدت یک هفته برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور و همراه با زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در قم برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

رئیس پژوهشکده آبزی پروری در رشت:
۱۶ طرح پژوهشی آبزی پروری در کشور در حال اجرا است

رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب های داخلی کشور گفت: ۱۶ طرح پژوهشی آبزی پروری مشتمل بر ۵۱ پروژه تحقیقاتی در کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی اصغر خانی‌پور شامگاه دوشنبه در یک نشست خبری در رشت اظهار داشت: در حال حاضر 16 طرح پژوهشی مشتمل بر 51 پروژه تحقیقاتی در پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه عمده این فعالیت‌های تحقیقاتی بر مبنای اقتصاد مقاومتی است افزود: پروژه‌های مربوط به توسعه آبزی پروری در قفس، تولید آبزیان ارگانیک یا سبز از طریق کاهش مصرف سموم و داروها، افزایش تولید در واحد سطح و بحث اقتصاد تولید از جمله این طرح‌ها است.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری با اشاره به سایر رویکردهای پژوهشی طرح‌های در دست اجرا خاطرنشان کرد: کنترل و درمان بیماری‌های رایج و شایع در آبزی پروری و مطالعات منابع جدید برای آبزی پروری در این منابع از دیگر کارویژه‌های اصلی این پژوهشکده است.

خانی‌پور گرایش به سمت تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی را از اهداف پژوهشکده آبزی پروری دانست و گفت: تبدیل طرح های پژوهشی به محصولات نوین از برنامه‌های علمی و اجرایی موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی و پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور است.

وی به برنامه‌های پژوهشکده برای ورود نتایج فعالیت‌های پژوهشی و یافته‌های علمی آن به بخش تولید دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، تدوین دستورالعمل‌های اجرایی، برگزاری روز مزرعه و گردهمایی علمی با بخش تولید تخصصی از جمله این اقدامات است.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور گفت: تهیه و توزیع بروشورها و کتابچه‌های ترویجی درباره نتایج پروژه‌های تحقیقاتی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که برای آشنایی بخش اجرا و تولید از نتایج و دستاوردهای پژوهشی این مرکز علمی و تحقیقاتی انجام می‌شود.

خانی‌پور مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشکده را در راستای توسعه آبزی پروری و افزایش تولید محصولات شیلاتی برشمرد و گفت: تنوع بخشی آبزیان در آبزی پروری کشور، کاهش میزان هزینه‌های تولید و افزایش بهره وری برای تولید آبزیان، مکانیزاسیون آبزی پروری و مطالعات منابع آب‌های داخلی کشور از جمله برنامه‌های تحقیقاتی این پژوهشکده است.

وی جهت گیری طرح‌های مطالعاتی کنونی این پژوهشکده آبزی پروری را به سمت پروژه‌های مشتری مدار اعلام کرد و افزود: معرفی گونه‌های جدید و ارائه روش‌های نوین به افزایش تولید محصولات شیلاتی، رونق صنعت آبزی پروری و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور با بیان اینکه این پژوهشکده با وظیفه‌ای ملی در بندرانزلی مستقر است گفت: این پژوهشکده به‌عنوان بزرگترین موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور با 123 نفر پرسنل در 4 بخش تخصصی بهداشت بیماری‌های آبزیان، آبزی پروری، بوم شناسی آبزیان، تکنولوژی فرآورده‌های شیلاتی و 2 ایستگاه تحقیقاتی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

رئیس اداره هنری بنیاد شهید گیلان:
نمایشگاه عکس "عقد و ازدواج شهدای گیلان" در رشت برگزار می‌شود

رئیس اداره هنری، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: نمایشگاه عکسی با عنوان "قاب سفید" ویژه تصاویری از مراسم عقد و ازدواج شهدای گیلانی در رشت برگزار می‌شود.

عزت‌السادات رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: نمایشگاه عکس "قاب سفید" با تصاویری از مراسم عقد و ازدواج شهیدان گیلانی از شنبه 20 آذرماه به‌مدت 5 روز در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه ساعت 10 صبح شنبه در سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) افتتاح می‌شود، افزود: آشنایی دانشجویان با سیره و سبک زندگی شهدا، ترویج ازدواج آسان، گسترش فرهنگ ایثار و تبلیغ عفاف و حجاب در جامعه از جمله اهداف برپایی نمایشگاه "قاب سفید" است.

رئیس اداره هنری بنیاد شهید و جانبازان استان گیلان خاطرنشان کرد: 45 تابلوی عکس از دوران ازدواج شهدای گیلانی سال‌های دفاع مقدس با رضایت همسر و خانواده‌های این شهیدان والامقام در نمایشگاه "قاب سفید" به نمایش گذاشته می‌شود.

رشیدی با اشاره به برگزاری مراسم جشن با دعوت از خانواده‌های شهیدان و با حضور مسئولان، اساتید، دانشجویان و اقشار مختلف همزمان با آغاز هفته وحدت گفت: این مراسم ساعت 9:30 تا 12 روز دوشنبه 22 آذر ماه در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برپا می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه عکس ویژه مراسم ازدواج شهدا را برای نخستین بار در کشور اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان و کانون دانشجویی، فرهنگی ایثار این دانشگاه دایر می‌شود.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

رئیس بنیاد شهید صومعه سرا:
مراسم اربعین شهید مدافع حرم"محمد اتابه" برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه سرا گفت: مراسم چهلمین روز شهادت مدافع حرم شهید محمد اتابه در گوراب زرمیخ صومعه سرا برگزار می‌شود.

محسن خلوص دهقان‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: مراسم اربعین مدافع حرم شهید محمد اتابه و یادواره 88 شهید والامقام و 2 شهید گمنام بخش گوراب زرمیخ در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء پنج شنبه 18 آذرماه آغاز می‌شود، افزود: آئین گرامیداشت اربعین شهید مدافع حرم محمد اتابه و یادواره 90 شهید والامقام بخش گوراب زرمیخ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دهقانی، مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه ‌الله(عج) و مداحی مسعود عارفی برپا می‌شود.

رئیس بنیاد شهید صومعه سرا خاطرنشان کرد: پاسدار رشید اسلام محمد اتابه گوراب زرمیخی یکشنبه 9 آبان ماه در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) در منطقه حلب سوریه در سن 29 سالگی به قافله شهدای مدافع حرم پیوست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیکر مطهر شهید اتابه مدافع حرم حضرت زینب کبری(س) روز سه شنبه 11 آبان ماه در زادگاهش گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه سرا تشییع و خاکسپاری شد.

از این شهید عزیز یک فرزند پسر 2 ساله به یادگار باقی مانده است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد رشت:
دانشجوی امروز باید معنویات را در زندگی فردی خود عجین کند

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد واحد رشت جهاد عملی دانشجو را تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی‌اش اعلام کرد و افزود: از بایسته‌های دانشجوی امروز این است که معنویات را در زندگی فردی خود عجین کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم قاسمی در نشست خبری در رشت به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: بیش از 9 کانون فرهنگی و دانشجویی در راستای مشارکت و بهره‌مندی از استعدادهای دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد رشت فعال است.

وی با بیان اینکه کارکرد و رویکرد مدیریتی این کانون‌ها را دانشجویان برعهده دارند افزود: دغدغه مسئولان و متولیان دانشگاه این است که از توانمندی‌های دانشجویان در فرآیندهای تصمیم گیری استفاده شود که این امر با مشارکت دانشجویان در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی و پایش امکان پذیر است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد رشت با اشاره به اینکه دانشگاه در هر جامعه‌ای نماد بالندگی است خاطرنشان کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری دانشجوی امروز 3 وظیفه مهم دارد جهاد علمی، جهاد عملی و مشارکت سیاسی.

قاسمی جهاد علمی را فراتر از دانش آموزی و دانشجویی دانست و گفت: اهمیت دادن به تفکر و اندیشه و داشتن معرفت علمی و عمق بخشیدن به آموخته‌ها در این راستاست.

وی جهاد عملی دانشجو را تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی‌اش اعلام کرد و افزود: از بایسته‌های دانشجوی امروز این است که معنویات را در زندگی فردی خود عجین کند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد واحد رشت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری "دانشجو باید سیاسی باشد" اما این به معنای سیاسی بازی نیست بلکه دانشگاه باید قدرت تحلیل دانشجو را بالا ببرد.

قاسمی به بحث ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری سطحی شدن دانشجویان، پشت کردن به آرمان گرایی و سوءاستفاده مجموعه‌های سیاسی قدرت طلب از دانشجویان از آفات جنبش‌های دانشجویی است که باید از آنها پرهیز کرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده پیشنهاد کرد مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاه ها شکل بگیرد تا نقاط ضعف و قوت آنها با حضور دانشجویان و اساتید تحلیل شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه مطالبه گری در قالب تحلیل سیاسی برای جوانان ایجاد می‌شود، افزود: امروز مناظره‌ها باید به سمت دانشگاه بیاید چرا که در دانشگاه است که تضارب آراء شکل می‌گیرد و خرد جمعی به نمایش گذاشته می‌شود.

قاسمی نبود منبع موثق بی‌طرف سیاسی را یکی از چالش‌های جدی دانشجویان امروز برشمرد و بیان کرد: منایع سیاسی جوانان امروز بیشتر از اینترنت و جناح‌های مختلف سیاسی است که در این مورد باید آنالیز جدی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد جنبش‌های دانشجویی فعال و پویا، گفتمان و مطالبه گری در قشر جوان جامعه احیا می‌شود خاطرنشان کرد: دانشجویان با بینش و تحلیل سیاسی واقعه‌ای مثل 16 آذر و استکبارستیزی را رقم زدند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

معاون بنیاد شهید رشت:
سالگرد شهادت مدافع حرم "شهید حبیب روحی" برگزار می‌شود

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران رشت گفت: مراسم سالگرد شهادت مدافع حرم "شهید حبیب روحی" در خمام برگزار می‌شود.

داوود فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: آئین گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت مدافع حرم شهید حبیب روحی و یادواره 57 شهید والامقام دهستان چوکام سه شنبه 16 آذر ماه در مسجد جامع چوکام خمام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 14:30 آغاز می‌شود، افزود: مراسم نخستین سالگرد شهادت این شهید مدافع حرم گیلانی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کریم عاشوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی و با نوای محسن طاهری از مداحان اهل بیت(ع) همراه است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رشت خاطرنشان کرد: شهید حبیب روحی از پاسداران نیروی دریایی سپاه بود که روز دوشنبه 16 آذر 1394 در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) هنگام عملیات مستشاری در منطقه حلب سوریه به فیض شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیکر مطهر پاسدار شهید حبیب روحی چوکامی، ششمین شهید مدافع حرم استان گیلان شنبه 21 آذر ماه 94 همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) تشییع و در گلزار شهدای بقعه آقا بابا حسن دهستان چوکام در بخش خمام رشت به خاک سپرده شد.

از این شهید بزرگوار 33 ساله 3 فرزند دختر به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

فرمانده سپاه ماسال:
مراسم اربعین "شهید فاجعه کرکوک" برگزار می‌شود


فرمانده سپاه ناحیه ماسال گفت: مراسم چهلمین روز شهادت "شهید گیلانی فاجعه کرکوک" در ماسال برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار حمید جانباز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: مراسم اربعین شهید کوروش (قاسم) قویدل شهید فاجعه کرکوک فردا در مسجد جامع ماسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 14 تا 16 فردا (پنجشنبه 11 آذرماه) برپا می‌شود، افزود: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رهبری مسئول دفتر نمایندگی ولی‌‌فقیه در بسیج مرکزی رشت و مداحی سجاد قاسمی از جمله برنامه‌های مراسم گرامیداشت این شهید والامقام است.

فرمانده سپاه ناحیه ماسال خاطرنشان کرد: شهید قاسم قویدل تکنسین‌ برق مأمور در نیروگاه دبس شهر کرکوک عراق بود که صبح جمعه 30 مهرماه بر اثر حمله تروریستی عوامل داعش به فیض شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم پیکر شهید کوروش (قاسم) قویدل ماسالی یکی از 4 شهید حمله تروریستی و وحشیانه داعش به نیروگاه برق کرکوک روز دوشنبه 3 آبان‌ ماه در زادگاهش روستای سنگ‌بست ماسال به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

مسئول روابط عمومی سپاه قدس گیلان:
پیکر "خادم‌الشهدای گیلانی" در رشت تشییع می‌شود

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان گفت: پیکر دو تن از خادم الشهدای گیلانی فردا در رشت تشییع می‌شود.

سرهنگ پاسدار علی پاسخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: مراسم تشییع پیکر خادمان شهدا "مهدی غلام‌نیا" و "محمود آخوندزاده" صبح فردا چهارشنبه 10 آذرماه در رشت برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی سپاه قدس گیلان گفت: مراسم تشییع پیکر 2 تن از خادم‌الشهدای گیلانی ساعت 9 صبح فردا همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت واقع در پل عراق به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار می‌شود.

پاسخی با بیان اینکه پیکر پاسدار محمود آخوندزاده در قطعه ایثارگران گلزار شهدای رشت تدفین می شود، گفت: پیکر پاسدار مهدی غلام نیای فومنی نیز پس از تشییع در رشت برای خاکسپاری در زادگاهش به فومن منتقل می شود.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: خادمان شهدا "غلام‌نیا" و "آخوندزاده" روز گذشته (دوشنبه 8 آذرماه) در راه برگشت از ماموریت بر اثر سانحه رانندگی در مسیر ملایر به همدان به لقاءالله پیوستند.

وی بیان کرد: خادمان شهدا مهدی غلام نیا 41 ساله و محمود آخوندزاده 53 ساله از پاسداران لشکر 16 قدس گیلان بودند که برای آماده‌سازی مقدمات اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شده بودند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

معاون سپاه قدس گیلان:
۲ تن از "خادم الشهدای گیلانی" آسمانی شدند


معاون سپاه قدس گیلان گفت: ۲ تن از خادم الشهدای گیلانی امروز بر اثر سانحه رانندگی آسمانی شدند.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: 2 تن از خادمان شهدای گیلانی صبح امروز در راه برگشت از مأموریت دچار سانحه رانندگی شدند و به قافله شهدا پیوستند.

وی با بیان اینکه "مهدی غلام‌نیا" و "محمود آخوندزاده" از پاسداران لشکر 16 قدس گیلان بودند، افزود: خادمان شهدا "غلام نیا" و "آخوندزاده" برای آماده سازی مقدمات اعزام راهیان نور به پادگان شهید حبیب اللهی در مناطق عملیاتی اعزام شده بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: حادثه رانندگی خادمان شهدای گیلانی صبح امروز (دوشنبه 8 آذر ماه) در مسیر ملایر به همدان بر اثر چپ کردن خودروی ون حامل آنها اتفاق افتاد.

بایرامی با بیان اینکه از مهدی غلام نیا یک فرزند دختر 9 ساله و از محمود آخوندزاده 2 فرزند، یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است، گفت: زمان و مکان تشییع و خاکسپاری پیکر این خادمان شهدا متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.


انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

فرمانده سپاه لاهیجان:
مراسم اربعین شهدای گمنام لاهیجان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان گفت: مراسم چهلمین روز تدفین ۳ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در لاهیجان برگزار می‌شود.

سرهنگ ناصر پورکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: مراسم اربعین شهدای گمنام سال‌های دفاع مقدس لاهیجان در ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان گفت: مراسم چهلمین روز تدفین 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس ساعت 14:30 تا 16:30 روز سه‌شنبه 9 آذرماه در آستانه سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) در مسجد جامع لاهیجان برپا می‌شود.

پورکریمی خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله عادلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و مداحی مجید پاینده همراه است.

فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان یادآور شد: پیکرهای مطهر این شهدای گمنام سال‌های دفاع مقدس صبح روز دوشنبه 19 مهرماه امسال در آستانه تاسوعای حسینی در منطقه استخر شهر لاهیجان تشییع و خاکسپاری شد.

وی با بیان اینکه 3 شهید گمنام تدفین شده در ضلع شمالی استخر این شهر 19، 27 و 30 سال دارند افزود: این شهدای والامقام در سال‌های 64 و 62 در عملیات‌های "ایذایی والفجر 8" و "خیبر" به فیض شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم 111 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس از سال 1380 تاکنون در 39 نقطه از استان گیلان تدفین شده‌اند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

یادواره شهدای کارگر و اصناف فومن برگزار می‌شود

بهروز محمدی در گفت ‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دررشت، اظهار داشت: یادواره شهدای کارگر و اصناف فومن صبح پنج شنبه همزمان با هفته گرامیداشت بسیج در گلزار شهدای این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 8 صبح پنجشنبه (4 آذر ماه) همرا با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود، افزود: یادواره 29 شهید بسیج کارگری و اصناف فومن با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ولی الله عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و مداحی سید رشید مقدس برپا می‌شود.

رئیس بنیاد شهید شهرستان فومن خاطرنشان کرد: یادواره 5 شهید روستای شکالگوراب بالا با محوریت سردار شهید علی فرجود، یادواره 14 شهید روستای شنبه بازار و یادواره شهدا در روستاهای کلده، امامزاده تقی، شهدای گوشلوندان و حلقه سر، للکام و قلعه رودخان از دیگر یادواره های شهدا به مناسبت هفته بسیج در سطح شهرستان فومن است.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

فرمانده سپاه قدس گیلان:
مدیریت جهادی و انعطاف‌پذیری رمز پیروزی بسیج است

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: مدیریت جهادی و انعطاف پذیری در عرصه های مختلف رمز پیروزی بسیج است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور امشب در  نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج اظهار داشت: مدیریت جهادی، انعطاف‌پذیری و حضور انقلابی در عرصه های مختلف رمز پیروزی نیروی مقاومت بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج تحت امر ولایت است و منویات مقام معظم رهبری را مو به مو اجرا می‌کند، افزود: مقام رهبری معظم  در بیاناتی موضوع "دشمن شناسی" را مطرح و بعدها در گفتمان انقلابی گری نیز بر آن تاکید کردند.

فرمانده سپاه گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در موضوع "جهاد کبیر" تصریح کرد: بنا بر تاکید ایشان به هیچ نحوی و در هیچ بعدی از جمله ابعاد دفاعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نباید از دشمن تبعیت کنیم.

سردار عبدالله‌ پور با بیان اینکه بسیج توانسته است موضوع "دشمن شناسی" را به خوبی در بین آحاد جامعه تبیین و روشنگری کند، خاطرنشان کرد: نمونه این اتفاق در راهپیمایی باشکوه 13 آبان امسال رخ داد.

وی انعطاف پذیری و حضور بسیج در میدان های مختلف را از ویژگی های این نهاد انقلابی برشمرد و گفت: بسیج می‌تواند فعالیت های خود را متناسب با نیاز جامعه منطبق کند و در مقاطع گوناگون با قدرت وارد میدان شود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به حضور چشمگیر بسیج در عرصه های مختلف، انقلابی‌گری و ایستادگی در برابر تهدیدات دشمن افزود: مدیریت جهادی، انعطاف پذیری و حضور انقلابی در عرصه های مختلف رمز پیروزی نیروی مقاومت بسیج است.

سردار عبدالله‌ پور به فعالیت های فرهنگی بسیج اشاره کرد و گفت: آموزش های تربیتی، مهارتی و برپایی حلقات صالحین از جمله اقدامات فرهنگی برای آمادگی جوانان بسیجی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت موضوع اقتصاد به خصوص "اقتصاد مقاومتی" بسیج به صورت جدی وارد این عرصه و اشتغالزایی جوانان شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان محرومیت زدایی و مردم نوازی را از زیباترین دستاوردهای بسیج دانست و افزود: بسیج سازندگی ساخت 1000 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد را در استان گیلان برعهده گرفته است که 240 واحد تاکنون به نیازمندان تحویل داده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  بالغ بر897 هزار نفر از مردم گیلان تاکنون جذب اقشار مختلف مجموعه بسیج از جمله محلات، اقشار، صنوف و کانون های متخصصان شده اند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...