حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

برادر شهید "سیرت‌نیا":
بصیرت افزایی جوانان گیلانی مهمترین دغدغه فرهنگی "شهید سیرت‌نیا" بود

برادر شهید مدافع حرم گفت: بصیرت افزایی و روشنگری جوانان گیلانی مهمترین دغدغه فرهنگی شهید "سید اسماعیل سیرت‌نیا" بود.

سید ابراهیم سیرت نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: مهمترین دغدغه فرهنگی شهید مدافع حرم شهید سیرت نیا بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه به‌ویژه جوانان گیلانی بود.

برادر شهید مدافع حرم با بیان اینکه شهید سیرت نیا همواره در برگزاری جلسات روشنگری و مراسم بصیرت افزایی در رشت پیشگام بود، افزود: این شهید مدافع حرم با اینکه محل کار و سکونتش در تهران بود با برپایی همایش‌ها و نشست‌های گوناگون، سعی در هدایت فکری، اعتقادی و معنوی مردم به‌ویژه نسل جوان گیلان داشت.

 وی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار اهتمام ویژه‌ای نیز به برگزاری یادواره‌های شهدا در گیلان داشت، افزود: شهید سیرت نیا با سرلوحه قرار دادن توصیه مقام معظم رهبری که "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" طراح و برگزارکننده بسیاری از یادواره‌های شهدا به‌ویژه یادواره سرداران شهید عملیات‌های کربلای 2 و 5 بود.

سیرت نیا جدیت، ممارست و پیگیری این شهید والامقام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ولایت پذیری و تبیین و روشنگری آحاد جامعه را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: به‌خاطر همین پیشگامی و حضور موثر در فعالیت‌های انقلابی بود که بعد از شهادت به "علمدار جبهه فرهنگی گیلان" مشهور شد.

برادر شهید مدافع حرم به علاقه شهید سیرت نیا به کسب علم، درک مباحث و تحصیل دانش اشاره کرد و افزود: این سید بزرگوار در زمان شهادت دانشجوی ترم آخر رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود.

وی با بیان اینکه شهید سیرت نیا به خاطر دفاع از حریم اهل بیت(ع) و آرمان‌‌های مقدس اسلام ناب محمدی(ص) در این عرصه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این مدافع حرم زینبی(س) 29 روز پس از اعزامش به سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهید سید اسماعیل سیرت نیا از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و از فعالان فرهنگی مذهبی شهرستان رشت بود که در تاریخ 17 آبان ماه سال گذشته در سن 37 سالگی در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه به فیض شهادت رسید.

مزار پنجمین شهید مدافع حرم استان گیلان، شهید سید اسماعیل سیرت نیا در گلزار شهدای رشت قرار دارد.

مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت مدافع حرم، شهید سیرت نیا ساعت 19 تا 21 پنجشنبه 13 آبان ماه در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی