حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

پخش زنده برنامه‌‌های کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان

جمعه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۲۵ ب.ظ

مدیرکل صدا و سیمای گیلان خبر داد
پخش زنده برنامه‌‌های کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان از شبکه باران

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: برنامه‌‌های نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان از روز شنبه تا سه شنبه از رادیو گیلان و برنامه اجلاسیه اصلی در روز سه شنبه از شبکه باران به صورت زنده پخش می‌شود.

علی طلوعی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: استودیوی رادیو کنگره از ساعت 14:30 روز شنبه (11اردیبهشت ماه) در محل برگزاری کنگره 8 هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت مستقر می‌شود و برنامه‌های این کنگره ملی را تا ساعت 21 روز سه شنبه (14اردیبهشت ماه) به صورت زنده از صدای مرکز گیلان پخش می‌کند.

وی با بیان اینکه اجلاسیه اصلی نخستین کنگره ملی 8000 شهید گیلان با سخنرانی آیت ‌الله نوری همدانی در روز سه شنبه (14اردیبهشت ماه) از شبکه باران به‌طور زنده پخش می‌شود، افزود: سیمای مرکز گیلان مراسم سایر اجلاسیه‌های این کنگره شامل اجلاسیه‌های فرهنگیان، بانوان و ایثارگران را نیز به‌صورت ویژه پوشش می‌‌دهد.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان به تولید و پخش برنامه‌های این مرکز در راستای کنگره ملی 8هزار شهید استان گیلان اشاره کرد و گفت: برنامه "تا کنگره" از آذر ماه 94 تاکنون به منظور اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و مطالبه‌گری از سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده نخستین کنگره ملی 8هزار شهید گیلان در 2بخش رادیویی و تلویزیونی تهیه و پخش شده است.

وی گفت‌وگو با روسای کمیته‌های 18گانه نخستین کنگره ملی 8هزار شهید گیلان، اطلاع رسانی و گزارش‌های محتوایی و توجیهی برنامه‌های مرتبط با این کنگره را از موضوعات برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی"تا کنگره" برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید و پخش برنامه"تا کنگره" شبکه باران به تهیه کنندگی ابوذر باقرسلیمی به‌صورت هفتگی ساعت 19هر جمعه آغاز شد و از فروردین ماه به سه برنامه در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته افزایش یافت و برنامه "تا کنگره" رادیو نیز ساعت 15روزهای سه شنبه و پنج شنبه و جمعه از صدای مرکز گیلان به تهیه‌کنندگی مهدی آذری تولید و پخش شده است.

وی به تهیه و پخش نمایش‌های رادیویی"خط خون" و "شناسنامه" با موضوع بازنویسی خاطرات و زندگی سرداران و شهدای گیلان اشاره کرد و گفت: نمایش رادیویی خط خون به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم واحد از 14 فروردین ماه ساعت 22 هر شب و نمایش رادیویی شناسنامه به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهرام نوری از همین تاریخ ساعت 13:50 هر روز از صدای مرکز گیلان پخش می شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با بیان اینکه یک مستند روایی- نمایشی هم با هدف معرفی شهیدان سرافراز گیلان به تهیه‌کنندگی مهدی آذری در رادیو گیلان ساخته شده است، افزود: پخش این مستند رادیویی از 20 فروردین ماه ساعت 13:30 هر روز به مدت 20 دقیقه آغاز شده است.

علی طلوعی همچنین از ساخت 4 فیلم مستند عملیات‌‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: مستند عملیات‌های والفجر8، کربلای2، کربلای5 و نصر4 که استان گیلان در آنها نقش کلیدی داشت، به تهیه‌کنندگی سیدهادی میرعبدالعظیمی در حال ساخت است که در حال حاضر یک مستند با عنوان"گیله مردان" در فاو با موضوع عملیات والفجر8 آماده پخش است و مستند عملیات نصر4 در مرحله پایانی تدوین قرار دارد و دو مستند دیگر نیز پس از بازسازی عملیات‌ها در ماه‌های آینده برای پخش آماده می‌شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان ساخت دو تله فیلم، 5 نماهنگ و 10 قطعه موسیقی با کلام گیلکی را از دیگر برنامه‌های این مرکز در راستای برگزاری کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در 4 اجلاسیه فرهنگیان، بانوان، ایثارگران و اجلاسیه اصلی 11 تا 14 اردیبهشت ماه در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی