حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

بازسازی عملیات کربلای 5 در رشت

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۴۱ ب.ظ

رزمایش عملیات کربلای ۵ در رشت بازسازی می‌شود

مدیر گروه رزمایش ستارگان درخشان گفت: رزمایش رزمی-فرهنگی ستارگان درخشان با بازسازی عملیات کربلای ۵ در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان در رشت در حال اجرا است.

محمد لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: این رزمایش با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا و آشنایی نسل جوان با ایثار و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس توسط کمیته رزمایش و عملیات کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 200 نفر از عوامل اجرایی و بازیگر در اجرای این رزمایش رزمی‌-فرهنگی مشارکت دارند افزود: اجرای رزمایش ستارگان درخشان از ساعت 21 تا 22:30 شنبه 11 اردیبهشت ماه در کیلومتر 3 جاده رشت – تهران در محل لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان آغاز شده است.

کارگردان و راوی گروه رزمایش ستارگان درخشان با اشاره به اینکه روایت و بازسازی عملیات کربلای 5 در این رزمایش تا 15 اردیبهشت ماه هر شب در همین ساعت و مکان ادامه دارد خاطرنشان کرد: رزمایش ستارگان درخشان از اعزام کاروان‌های راهیان نور آغاز می‌شود و خاطرات یک رزمنده جانباز از جنگ تحمیلی و اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل تا زمان شهادت را روایت می‌کند.

لطیفی به ساخت و طراحی المان حرم حضرت زینب(س) در این رزمایش اشاره کرد و گفت: در پلانی از این رزمایش یکی از فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس برای مدافعان حرم از خاطرات سال‌های دفاع مقدس و عملیات کربلای5 در منطقه شلمچه و شرق بصره و نقش به‌سزایی که رزمندگان گیلانی در آن داشتند، می‌گوید.

مدیر گروه رزمایش ستارگان درخشان از استقبال پرشور اقشار مختلف مردم از این رزمایش خبر داد و گفت: یک سفر کربلای معلی و 3 سفر مشهد مقدس هر شب به حاضران در محل اجرای رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان به قید قرعه اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید استان گیلان سه شنبه 14 اردیبهشت ماه با برگزاری اجلاسیه اصلی در میدان شهدای ذهاب رشت به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

دفاع مقدس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی