حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

معاون استاندار گیلان:
بزرگترین کارخانه ام.دی.اف خاورمیانه در گیلان راه‌اندازی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه بزرگترین کارخانه ام.دی.اف خاورمیانه در گیلان راه‌اندازی می‌شود، گفت: ۵۰ درصد افتتاحیه پروژه‌های گیلان در هفته دولت امسال را بخش خصوصی برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت شعبان‌پور شامگاه دوشنبه در نشستی خبری در رشت اظهار داشت: 50 درصد افتتاحیه پروژه‌های استان گیلان در هفته دولت امسال را بخش خصوصی برعهده دارد که نسبت به سال گذشته، رشد 3.5 برابری را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر تقویت و افزایش مشارکت بخش خصوصی در کارآفرینی استان گیلان افزود: بخش خصوصی در هفته دولت، سال گذشته 213 میلیارد تومان افتتاح پروژه داشت که این میزان امسال به 716 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیده است.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه در هفته دولت سال گذشته 1155 میلیارد تومان افتتاحیه داشتیم، گفت: امسال 1423 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد که از نظر سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

شعبان‌پور به افتتاح 1187 پروژه در گیلان در هفته دولت امسال اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، وزارت نیرو، آب شهری و روستایی، برق، کتابخانه‌ها، صدا و سیما، راه و شهرسازی، گازرسانی و برق‌رسانی راه‌اندازی می‌شوند.

وی میزان اشتغالزایی این پروژه‌ها را اشتغال دائم برای 1594 نفر اعلام کرد و گفت: برای 28 هزار نفر نیز به‌طور موقت در مدت احداث این پروژه‌ها شغل ایجاد شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تشریح وضعیت طرح‌ها در بخش زیرساخت‌هایی چون گاز، راه و آب بیان کرد: در هفته دولت به 200 روستای استان با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد تومان گازرسانی می‌شود.

شعبان‌پور با بیان اینکه با گازرسانی به این روستاها 92 درصد از جمعیت استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، گفت: امیدواریم گیلان تا پایان امسال با شاخص 95 درصدی بهره‌مندی از گاز، استانی سبز اعلام شود.

وی ساخت راه روستایی را در اقتصاد پایدار روستاییان موثر دانست و گفت: با وجود محدودیت منابع اعتباری با استفاده از بخش قیر رایگان 161 کیلومتر از راه روستایی در 6 ماه نخست امسال آسفالت و 40 کیلومتر از راه شریان‌های اصلی روکش شد.

معاون استاندار گیلان از افتتاح 67 پروژه در بخش آب روستایی خبر داد و افزود: 171 روستای گیلان با صرف 78 میلیارد تومان هزینه از آب آشامیدنی بهره‌مند شدند و شاخص بهره‌مندی روستاییان از آب به 75 درصد رسید.

شعبان‌پور با بیان اینکه هنوز 17 درصد روستاییان گیلان فاقد آب آشامیدنی هستند، خاطرنشان کرد: استان گیلان در بخش آب روستایی 4 الی 5 درصد عقب‌تر از میانگین کشوری است که این میزان تا دهه فجر امسال جبران می‌شود.

وی بزرگترین پروژه‌های قابل افتتاح گیلان در هفته دولت امسال را مربوط به بخش صنعت دانست و افزود: 24 پروژه با 696 میلیارد تومان اعتبار در بخش صنعت، معدن و تجارت استان افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بزرگترین کارخانه ام.دی.اف خاورمیانه با صرف 550 میلیارد تومان هزینه و ایجاد 150 شغل مستقیم از جمله این پروژه‌ها است.

شعبان ‌پور به طرح‌های افتتاحی بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: 41 پروژه در بخش ایستگاه‌های پمپاژ، تسطیح و تجهیز اراضی کشاورزی با صرف اعتبار 20 میلیارد تومانی افتتاح می‌شود.

وی از آغاز به کار 18 پروژه تولیدی در هفته دولت در بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از 18 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه 19 درصد از اجرای طرح مسکن مهر استان هنوز باقی مانده است، افزود: بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع‌های مسکن مهر و زیرساخت‌های آن نیاز است تا باب مسکن مهر در سال 96 بسته شود.

شعبان‌پور با اشاره به تصویب 29 پروژه در سفر استانی دولت به گیلان در ابتدای امسال یادآور شد: دولت برای اجرای این پروژه‌ها 795 میلیارد تومان اعتبار را تقبل کرد که راه آهن، آزادراه، 11 سد لاستیکی، سد پلرود و ساخت بیمارستان در 6 شهر گیلان از بزرگترین آن پروژه‌ها بوده است.

انتهای پیام/


  • حماسه نگار ...

خبر غیر مرتبط

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی