حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان:
نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت برگزار می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی ۵ تا ۷ مهرماه در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مجید متقی‌طلب شامگاه دوشنبه در نشست خبری در رشت اظهار داشت: نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی 5 تا 7 مهرماه در رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شبکه پارک علم و فناوری کشور‌های اسلامی در گیلان مستقر است افزود: ارتباطات علمی و فناوری با مراکز دانشگاهی و تولیدی کشور و بحث درباره اقدامات مشترک آینده برای تولید، انتقال و فروش فناوری از مهم‌ترین موضوعات این نشست است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نشست هفته آینده را یک کارگاه آموزشی برای توانمندسازی مدیران پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی اعلام کرد و گفت: این نشست طبق قرارداد با بانک توسعه اسلامی در واقع مقدمه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

متقی‌‌طلب خاطرنشان کرد: ایجاد فن بازار کشورهای اسلامی و ایجاد صندوق سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر برای کشورهای اسلامی در نشست مهرماه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به قرارداد سه ساله با بانک توسعه اسلامی خاطرنشان کرد: این قرارداد یک کار مشترک برای توسعه ارتباطات و فناوری کشورهای اسلامی بین پارک علم و فناوری گیلان، علم و فناوری سازمان همکاری‌ های اسلامی(کامستک) و بانک توسعه اسلامی است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان به سالروز ابلاغ سیاست‌‌های کلی علم و فناوری کشور توسط مقام معظم رهبری در تاریخ 29 شهریور 1393 اشاره کرد و گفت: اولویت همکاری و ارتباطات با کشورهای اسلامی در این ابلاغ مورد تاکید قرار گرفته است.

متقی‌طلب سهم پارک علم و فناوری گیلان در تحقق اقتصاد مقاومتی را موثر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 250 شرکت، هسته و شرکت مستاجر در قالب شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری مشغول تولید ثروت از علم و فناوری هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه یک پارک علم و فناوری و 89 مرکز رشد در گیلان فعالیت می‌کند گفت: بالغ بر 1000 نفر در این شرکت‌ها مشغول کار هستند که این میزان اشتغال‌زایی و قابلیت ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان توجه و حمایت بیشتر را می‌طلبد.

وی به نقش پارک علم و فناوری در فرآیند ارائه ایده تا محصول و عملیاتی شدن دستاوردهای پژوهشی اشاره و تصریح کرد: مسئولیت اجرای مراحل اولیه این فرآیند به‌خصوص مرحله ایده برعهده مراکز دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه این مرکز در مرحله ایده، راهکار کانون‌های خلاقیت را دارد افزود: نقش اصلی پارک علم و فناوری از مرحله پژوهش به بعد با حمایت‌های مالی، استقرار و در اختیار گذاشتن کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها آغاز می‌شود.

متقی‌طلب با اشاره به اینکه تبدیل دانایی به دارایی از وظایف اصلی پارک علم و فناوری است خاطرنشان کرد: علاوه بر کانون‌های خلاقیت، دوره‌های پیش رشد، رشد و مرحله ورود به محیط کسب و کار جامعه از جمله مراحل طی شده در این فرآیند است.

وی بین 70 تا 80 درصد ایده‌ها و پژوهش‌های ارائه شده به پارک علم و فناوری استان گیلان را منطبق بر فعالیت‌های کارآفرینی، تولید فناورانه و اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتی دانست.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گسترش همکاری و تعامل با مراکز علمی و فنی معتبر منطقه‌ای و جهانی و تبادل دستاوردهای علمی برای تجاری‌سازی و کاربردی‌تر شدن اقتصاد دانش‌بنیان را از اهداف این مرکز اعلام کرد.

متقی‌طلب خاطرنشان کرد: مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و تولیدی استان و نهادهای اجرایی با پارک علم و فناوری گیلان در روند تجاری‌سازی ایده‌ها منطبق بر ویژگی‌های اقلیمی و قابلیت‌های منطقه‌ای همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/


  • حماسه نگار ...

خبر غیر مرتبط

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی