حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

اجرای 16 طرح پژوهشی آبزی پروری در کشور

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۰ ب.ظ

رئیس پژوهشکده آبزی پروری در رشت:
۱۶ طرح پژوهشی آبزی پروری در کشور در حال اجرا است

رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب های داخلی کشور گفت: ۱۶ طرح پژوهشی آبزی پروری مشتمل بر ۵۱ پروژه تحقیقاتی در کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی اصغر خانی‌پور شامگاه دوشنبه در یک نشست خبری در رشت اظهار داشت: در حال حاضر 16 طرح پژوهشی مشتمل بر 51 پروژه تحقیقاتی در پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه عمده این فعالیت‌های تحقیقاتی بر مبنای اقتصاد مقاومتی است افزود: پروژه‌های مربوط به توسعه آبزی پروری در قفس، تولید آبزیان ارگانیک یا سبز از طریق کاهش مصرف سموم و داروها، افزایش تولید در واحد سطح و بحث اقتصاد تولید از جمله این طرح‌ها است.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری با اشاره به سایر رویکردهای پژوهشی طرح‌های در دست اجرا خاطرنشان کرد: کنترل و درمان بیماری‌های رایج و شایع در آبزی پروری و مطالعات منابع جدید برای آبزی پروری در این منابع از دیگر کارویژه‌های اصلی این پژوهشکده است.

خانی‌پور گرایش به سمت تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی را از اهداف پژوهشکده آبزی پروری دانست و گفت: تبدیل طرح های پژوهشی به محصولات نوین از برنامه‌های علمی و اجرایی موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی و پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور است.

وی به برنامه‌های پژوهشکده برای ورود نتایج فعالیت‌های پژوهشی و یافته‌های علمی آن به بخش تولید دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، تدوین دستورالعمل‌های اجرایی، برگزاری روز مزرعه و گردهمایی علمی با بخش تولید تخصصی از جمله این اقدامات است.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور گفت: تهیه و توزیع بروشورها و کتابچه‌های ترویجی درباره نتایج پروژه‌های تحقیقاتی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که برای آشنایی بخش اجرا و تولید از نتایج و دستاوردهای پژوهشی این مرکز علمی و تحقیقاتی انجام می‌شود.

خانی‌پور مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشکده را در راستای توسعه آبزی پروری و افزایش تولید محصولات شیلاتی برشمرد و گفت: تنوع بخشی آبزیان در آبزی پروری کشور، کاهش میزان هزینه‌های تولید و افزایش بهره وری برای تولید آبزیان، مکانیزاسیون آبزی پروری و مطالعات منابع آب‌های داخلی کشور از جمله برنامه‌های تحقیقاتی این پژوهشکده است.

وی جهت گیری طرح‌های مطالعاتی کنونی این پژوهشکده آبزی پروری را به سمت پروژه‌های مشتری مدار اعلام کرد و افزود: معرفی گونه‌های جدید و ارائه روش‌های نوین به افزایش تولید محصولات شیلاتی، رونق صنعت آبزی پروری و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور با بیان اینکه این پژوهشکده با وظیفه‌ای ملی در بندرانزلی مستقر است گفت: این پژوهشکده به‌عنوان بزرگترین موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور با 123 نفر پرسنل در 4 بخش تخصصی بهداشت بیماری‌های آبزیان، آبزی پروری، بوم شناسی آبزیان، تکنولوژی فرآورده‌های شیلاتی و 2 ایستگاه تحقیقاتی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

خبر غیر مرتبط

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی