حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

سالگرد تدفین شهدای گمنام گیلان در مهر ماه 92 و 94

پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۵ ب.ظ

مسئول امور حرم شهدای گمنام گیلان:
ساخت و ساماندهی یادمان شهدای گمنام در استان گیلان دنبال می‌شود

مسئول امور یادمان‌ها و حرم شهدای گمنام گیلان گفت: با تشکیل هیئت امنای حرم شهدای گمنام ساخت و ساماندهی یادمان شهدا و پیگیری امور حرم شهدای گمنام در هر یک از شهرستان‌های استان گیلان با برگزاری جلسات و ایجاد راهکارهای قانونی دنبال می‌شود.

ابراهیم پورخوش سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: احکام اعضای هیئت امنای حرم شهدای گمنام گیلان به‌زودی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صادر و پیگیری امور حرم شهدای گمنام در شهرستان‌های این استان به‌صورت قانونی‌تر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست، احکام رئیس و دبیر هیئت ‌امنای حرم شهدای گمنام شهرستان‌ها صادر می‌شود افزود: طبق قانون، فرماندار و فرمانده سپاه هر شهرستان به ترتیب رئیس و دبیر هیئت ‌امنای حرم شهدای گمنام آن شهرستان هستند.

مسئول امور حرم شهدای گمنام گیلان با اشاره به اینکه احکام سایر اعضای این هیئت‌ها در مراحل بعدی صادر می‌شود گفت: با تشکیل هیئت امنای حرم شهدای گمنام، ساخت و ساماندهی یادمان شهدا و پیگیری امور حرم شهدای گمنام در هر یک از شهرستان‌ها با برگزاری جلسات و ایجاد راهکارهای قانونی دنبال می‌شود.

پورخوش سعادت پاسداشت مقام والای شهدای گمنام را وظیفه آحاد مردم و مسئولان دانست و افزود: حرم شهدای گمنام محل پیوند با آرمان‌های شهیدان و محفلی مناسب برای بهره‌گیری از میراث عظیم دفاع مقدس و فرهنگ حماسه و ایثار در جامعه امروز است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهیدان به‌‌ویژه 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس که مهرماه سال‌های 92 و 94 در گیلان تدفین شدند یادآور شد: 2 شهید گمنام دفاع مقدس روز یکشنبه 14 مهرماه 1392 مصادف با سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی(ع) در پارک شهید انصاری شهر چابکسر به خاک سپرده شدند.

مسئول امور یادمان‌ها و حرم شهدای گمنام استان گیلان اعلام کرد: این شهیدان والامقام  19 و 20 ساله در عملیات والفجر 8 و تک دشمن سال 67 در منطقه عملیاتی فاو به فیض شهادت رسیده بودند.‏

پورخوش سعادت خاطرنشان کرد: 23 مهرماه 1392 نیز هم‌زمان با روز عرفه، پیکر پاک یک شهید 19 ساله که از عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو  تفحص شده بود پس از تشییع در مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل خاکسپاری شد.

وی با اشاره به تدفین پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ستاد ناجا استان در مهرماه سال گذشته گفت: مراسم تشییع پیکر این شهید 20 ساله روز پنجشنبه 23 مهر ماه 1394 مصادف با نخستین روز ماه محرم، ماه عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در رشت برگزار شد.

مسئول امور حرم شهدای گمنام گیلان با گرامیداشت نخستین سالگرد تدفین این شهید بزرگوار گفت: پیکر پاک این شهید گمنام که در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده بود در ستاد مرکزی نیروی انتظامی واقع در جاده تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم 111 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس از سال 1380 تاکنون در 39 نقطه از استان گیلان تدفین شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی