حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

سالگرد تدفین شهدای گمنام مصلی رشت

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۵ ب.ظ

در گفت‌و‌گو با تسنیم مطرح شد
لزوم برگزاری آئین‌های معنوی در حرم شهدای گمنام گیلان +تصاویر

مسئول امور یادمان‌ها و حرم شهدای گمنام گیلان گفت: حرم شهدای گمنام محل مناسبی برای برگزاری مراسم و آئین‌های معنوی مختلف هفتگی، ماهانه و سالانه است.

ابراهیم پورخوش سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: 13 سال پیش پیکرهای مطهر و معطر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس 11 مرداد ماه 1382 پس از تشییع بر دستان مردم شهیدپرور گیلان در مصلای رشت خاکسپاری شدند.

وی با اشاره به مشخصات شهدای گمنام مصلی رشت گفت: سه شهید از این شهدای بزرگوار، 19 سال داشتند که در عملیات‌های محرم، خیبر و کربلای 5 به شهادت رسیدند و پیکرهای پاکشان در مناطق عملیاتی شرهانی، جزیره مجنون و شلمچه تفحص شدند.

مسئول امور یادمان‌ها و حرم شهدای گمنام استان گیلان تصریح کرد: دو شهید 20 ساله‌ای که در این مکان آرمیده‌اند در عملیات‌های نصر 4 و محرم در مناطق عملیاتی ماووت و زبیدات به فیض شهادت رسیدند.

وی افزود: سه شهید گرانقدر دیگر حرم شهدای گمنام مصلای رشت، 22، 25 و 28 ساله بودند که در عملیات‌های خیبر و محرم آسمانی شدند و پیکرهای این شهدای گمنام در مناطق عملیاتی جزیره مجنون، شرهانی و طلائیه تفحص شدند.

پورخوش سعادت  با گرامیداشت یاد تمام شهیدان اسلام به‌ویژه لاله‌های گمنام سال‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حرم مطهر شهدای گمنام، محل رجوع آحاد مردم است و این مکان‌ها باید به‌صورت شبانه‌روزی آماده حضور زائران و دلدادگان شهدای والامقام باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام در معرفی حرم این شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد آنها مؤثر است، افزود: حرم شهدای گمنام محل مناسبی برای برگزاری مراسم و آئین‌های معنوی مختلف هفتگی، ماهانه و سالانه است.

مسئول امور یادمان‌ها و حرم شهدای گمنام استان گیلان تأکید کرد: حضور و مراجعه آسان و مداوم مردم برای قدردانی از ایثارگری‌های شهدا، خلق لحظات شاد و معنوی و زیارت و دعا از آداب مرسوم این مکان‌های مقدس است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، 108 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس از سال 80 تاکنون در 38 نقطه از استان گیلان تدفین شده‌اند.


انتهای پیام/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی