حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

رتبه برتر شاعران گیلانی

چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ب.ظ

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گیلان خبر داد
کسب رتبه برتر شاعران گیلانی در جشنواره شعر انقلاب

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان گیلان گفت: شاعران گیلانی با کسب سه عنوان برگزیده در پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی رتبه‌های برتر را کسب کردند.

حامد پورشعبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: اسماعیل محمدپور، پونه نیکوی و رضا نیکوکار از گیلان رتبه‌های برتر پنجمین دوره جشنواره شعر انقلاب اسلامی را کسب کردند.

وی با بیان اینکه بیش از 30 شاعر از سراسر کشور به بخش شعر این دوره از جشنواره راه یافته بودند، افزود: مجموعه شعر کلاسیک "تن‌ ها تنها" با موضوع حماسه عاشورا از اسماعیل محمدپور، مجموعه شعر "عملوا الصالحات من شعر است" با موضوع معارف دین از پونه نیکوی در بخش شعر کهن و شعر "وحدت" از رضا نیکوکار با موضوع وحدت امت اسلامی و رفعت ملی در بخش تک اثر جشنواره سراسری شعر انقلاب حائز رتبه‌های برتر شدند.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گیلان با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب با معرفی نفرات برگزیده در بخش‌های شعر، پژوهش و مجموعه شعر و کتاب عصر دوشنبه 26 بهمن در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد، گفت: این جشنواره به‌منظور پاسداشت و ارتقاء دستاوردهای شعر انقلاب و همچنین کشف استعدادهای برتر، در بخش‌های شعر(مجموعه شعر و تک اثر) و پژوهش(بررسی شعر انقلاب اسلامی) در قالب کتاب و مقاله با موضوعات عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رفعت ملی، معارف دین و گفتمان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی فراخوان شده بود.

پورشعبان خاطرنشان کرد: مجموعه شعر آرش پورعلیزاده، دیگر شاعر گیلانی و پژوهش رجز، حماسه و اسطوره در شعر شاعران از اسماعیل محمدپور نیز از گیلان به این جشنواره راه یافته بود.

پونه نیکوی، اسماعیل محمدپور و رضا نیکوکار، شاعران جوان گیلانی در جشنواره‌های مختلف شعر سراسری پیش از این هم موفقیت‌های چشمگیری داشتند.

انتهای پیام/

  • حماسه نگار ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی