حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

87 شهید گمنام در گیلان

يكشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸ ب.ظ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:
۸۷ شهید گمنام در گیلان تدفین شده‌اند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان گفت: ۸۷ شهید گمنام سال های دفاع مقدس از سال ۸۰ تاکنون در ۲۷ نقطه از استان گیلان تدفین شده‌اند.

رسول جلائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: حرم مطهر شهدای گمنام در هر نقطه از خاک کشور که باشد مرکز فرهنگی و یادمان ایثارگری‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه حرم شهدای گمنام در 10 نقطه از گیلان به بهره‌برداری رسید، افزود: 17 آرامگاه شهید گمنام در نقاط مختلف استان در دست اجرا یا در حال ساخت و طراحی یادمان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، خواستار تسریع در ساخت حرم شهدا و توجه بیشتر به این مراکز فرهنگی شد و گفت: حرم شهدای گمنام محل امنی برای زیارت و دعا و آرامش دل‌ها و مرکز ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است.

جلائی با اشاره به اینکه پیکر مطهر 12 شهید گمنام سال‌های حماسه و نبرد در مراکز آموزشی و دانشگاهی گیلان تدفین شد، خاطرنشان کرد: روستای سرای دشت رودسر تنها روستای میزبان شهدای گمنام استان است که 4 شهید گمنام در سال 85 در این روستای سرسبز به‌خاک سپرده شدند.

وی به شناسایی و احراز هویت شهید گمنام پادگان نیروی دریایی رشت در سال 93 اشاره کرد و گفت: پس از 4 سال از تدفین این شهید بزرگوار، هویت پیکر مطهرش با آزمایش دی ان ای شناسایی شد و شهید آیت الله قره داغی، 20 ساله از شهرستان فریدن استان اصفهان از شهدای عملیات کربلای 6 منطقه عملیاتی سومار به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه پیکر مطهر 6 شهید گمنام امسال در این استان تشییع و خاکسپاری شد، اظهار کرد: شهرهای رشت، رودبار، آستارا، تالش، شفت، انزلی، زیباکنار، ماسوله، صومعه سرا، رودسر، لاهیجان، لنگرود، کلاچای، چابکسر و املش در 14 سال گذشته افتخار میزبانی شهدای گمنام در این استان شمالی را دارند.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۰/۲۰
  • ۱۰۹ نمایش
  • حماسه نگار ...

شهید دفاع مقدس

شهید گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی