حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

حماسه نگار

دفاع همچنان باقی است

طبقه بندی موضوعی

خاطرات زنان گیلانی در حوزه دفاع مقدس

دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ب.ظ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:
کتاب خاطرات زنان گیلانی در حوزه دفاع مقدس منتشر می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: کتاب خاطرات دو نفر از زنان رزمنده و امدادگر گیلانی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر و سال‌های دفاع مقدس به همت این بنیاد در حال نگارش است.

سرهنگ رسول جلائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: زنان گیلان از روزهای اول نبرد در کنار مردان رزمنده حضوری فعال در خط مقدم و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ تحمیلی داشتند که هنوز ثبت و مکتوب نشده است.

وی با بیان اینکه پژوهش و جمع‌آوری اسناد نخستین کتاب خاطرات زنان گیلانی را سمیه اقدامی و نگارش آن را حنانه صفرگر برعهده دارد، افزود: کتاب‌های "خسته نباشی پا" و "الفبای معرفت" در حوزه دفاع مقدس و سرداران شهید از این دو نویسنده جوان چاپ و منتشر شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه از نخستین کتاب خاطرات زنان گیلانی در اجلاسیه بانوان استان گیلان رونمایی می‌شود، افزود: اجلاسیه زنان ایثارگر یکی از چهار اجلاسیه نخستین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان است که اردیبهشت 95 در رشت برگزار می‌شود.

سرهنگ جلائی بر لزوم ثبت و تبیین نقش زنان گیلانی در سال‌های دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: نخستین پژوهش نقش زنان گیلان در دفاع مقدس نیز با بهره‌گیری از خاطره‌گویی و روایت تاریخ شفاهی بیش از 30 بانوی گیلانی از حضور و همراهی آن‌ها در سال‌های حماسه و خون تهیه شد که در اجلاس بانوان کنگره ملی 8000 شهید گیلان رونمایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون 18 ویژه برنامه با عنوان آیه‌های ایثار در همین راستا و با هدف تبیین نقش زنان رزمنده، مادران و همسران شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس در این استان برگزار شد.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۰/۱۴
  • ۱۰۲ نمایش
  • حماسه نگار ...

دفاع مقدس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی